۰

وزیر دفاع روسیه: محل دقیق سلاح‌های شیمیایی نزد تروریست‌ها در سوریه را می‌دانیم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
وزیر دفاع روسیه: محل دقیق سلاح‌های شیمیایی نزد تروریست‌ها در سوریه را می‌دانیم
به گزارش عصر تعادل، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم‌زمان با حضور خود در پارلمان این کشور در این باره توضیح داد: وقتی اطلاعاتی درباره وجود اجزای سلاح‌های شیمیایی در دست داعش و جبهه النصره موجود است و ما به طور مشخص می‌دانیم که این سلاح‌ها در کجا و در اختیار چه کسانی هستند، چه تضمینی وجود دارد که همه این چیزها فردا در هر کشوری ظاهر نشود؟
شویگو هم‌چنین تاکید کرد، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اکنون به یک سلاح اطلاعاتی تبدیل شده است که برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
وی در ادامه اظهارات خود در دومای روسیه بیان کرد: بر اساس بازی‌هایی که با تسلیحات شیمیایی در حوزه اطلاعاتی می‌شود، برخی بدون هیچ شواهدی می‌گویند دولت سوریه از چنین تسلیحاتی استفاده کرده و برخی دیگر با آن مخالفت می‌کنند. اکنون ما به این نتیجه رسیده‌ایم و کاملا متقاعد شده‌ایم که بیشتر فیلم‌ها و گزارش‌های منتشر شده در این باره ظاهرسازی است مانند عراق که تمام‌ تلاش‌ها صورت گرفت که نشان داده شود در آن تسلیحات گسترده‌ای وجود دارد اما بعدها روشن شد که هیچ سلاح کشتار جمعی در آن نبود و تمامی تصمیمات در نهایت به سقوط عراق منجر شد.
در حالی که دولت سوریه استفاده از تسلیحات شیمیایی را به شدت تکذیب می‌کند نهادهایی چون "ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و مخالف سوری" مکررا اعلام می‌کنند دمشق دست کم در خان شیخون ادلب از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.
وی درخصوص مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده در جهان گفت: بودجه نظامی آمریکا ۱۱ برابر روسیه و بودجه نظامی چین نیز سه برابر ماست، اما در سال گذشته با چنین تفاوتی در تامین مالی نیروهای مسلح، روسیه موفق شد تا از نظر سیاسی در عرصه بین‌المللی با کشورهای ناتو یکسان باشد.
وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که مکانیسم انتخاب قانون اساسی آینده این کشور نیز در مذاکرات آستانه مورد گفت‌وگو قرار گیرد.
شویگو با اشاره به جلسه آتی نشست آستانه ادامه داد: ما بسیار امیدواریم که در اوایل ما ژوئن که نشست بعدی آستانه برگزار می‌شود، بتوانیم تمامی بخش‌های نقشه کریدورهای امنیتی در مناطق کاهش تنش را تصویب کنیم؛ کریدورهایی که به پیشنهاد ما باید میان هر گروه و به فاصله حدود یک کیلومتری ایجاد شود.
وی هم‌چنین تاکید کرد که در این میان طرف روسی تماس‌های خود با آمریکا برای برقراری ارتباط با آن‌ها را متوقف نمی‌کند.
به گفته این نظامی روسی بیش از 108 هزار پناهجوی سوری طی سال جاری تاکنون بر اثر اقدامات مسکو در برقرای کنترل دولت سوریه در شهرهای مختلف این کشور به شهر و خانه خود بازگشته‌اند: در مجموع با نقش موثر ارتش روسیه در جریان عملیات خود در خاک سوریه بیش از 105 اقامتگاه و 17 هزار کیلومتر از مناطق این کشور به کنترل ارتش و دولت سوریه درآمده‌اند. این امر منجر شده تا بیش از 108 هزار سوری به خانه‌های خود بازگردند.
وزیر دفاع روسیه هم‌چنین از ایجاد یک سد قابل اعتماد در برابر حملات احتمالی دشمنان از سوی این کشور خبر داد و تشریح کرد: اجرای برنامه‌های مشخص شده به ایجاد سدی قابل اعتماد در برابر حملات سریع جهانی و تضمین بازدارندگی هسته‌ای منجر خواهد شد.
کد مطلب : ۱۲۸۹۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.