۰

موزه تاریخ علوم اردبیل، موزه برتر کشور شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
موزه تاریخ علوم اردبیل، موزه برتر کشور شد
به گزارش عصر تعادل،محمد نریمانی با اعلام این خبر، گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک و ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش، پژوهش، بازدید از موزه، تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، گردآوری، معرفی، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده است.
وی افزود: با همکاری ۵۰ شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه‌داری طی ۱۲ جلسه و بیش از ۲۳۵ نفر ساعت، موزه ها مورد ارزیابی، نقد و داوری قرار گرفت و نهایتا از بین موزه‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند، پس از تجمیع آرا در گروه‌های چهار گانه و هر یک از ۱۲ محور تخصصی، موزه‌های برتر سال ۱۳۹۶ انتخاب شد.
نریمانی ادامه داد: در بخش موزه‌ دولتی کوچک، موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه‌های بازدید، گرداوری، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.
مراسم تقدیر از موزه‌های برتر کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی ایکوم، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و جمعی از مسئولین و مدیران موزه‌های کشور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1394 نیز در شاخصه‌های گرداوری، خلاقیت و نوآوری، کودک و نوجوان و توسعه مدیریت به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده بود. همچنین این موزه سال گذشته برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.
کد مطلب : ۱۲۸۹۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.