۰

آرامی: به شیرجه مهربانتر نگاه کنیم، موفق می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
آرامی: به شیرجه مهربانتر نگاه کنیم، موفق می‌شود
به گزارش عصر تعادل،محمود آرامی در گفت‌وگویی، به نتایج خوب تیم ملی شیرجه در مسابقه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: من دیگر نمی‌دانم که شیرجه چطور باید اثبات کند که توانایی زیادی دارد و می‌تواند مدال‌های زیادی بیاورد. شیرجه ورزش زودبازدهی است و می‌توانیم با کمی توجه به این رشته توسط استعدادهایی که در اختیار داریم مدال‌های زیادی را کسب کنیم. در تمامی مسابقه‌های بین‌المللی شیرجه بهترین نتیجه را نسبت به رشته‌های دیگر کسب کرده است اما این به معنای بد بودن رشته‌های دیگر نیست بلکه نشان از پتانسیل بالای شیرجه است که باید به آن توجه کرد.
او ادامه داد: تیم ملی شیرجه در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی نتایج و امتیازات خوبی کسب کرد که توانست نظر دکتر هاشمی را جلب کند و اولین تیمی باشد که به بازی‌های آسیایی عازم می‌شود. ما در اکثر شهرستان‌های خود تخته دایو نداریم و حتی دو شیرجه‌روی مدال‌آور کشورمان که از شهرستان‌ها هستند به دلیل نبود امکانات برای تمرین به تهران می‌آیند. امیدوارم این مشکلات برطرف شود تا شاهد کشف استعدادها از شهرستان‌ها باشیم. قطعا اگر امکانات کافی تهیه کنیم در سالیان نه چندان دور شاهد حضور صدها مجتبی ولی‌پور و شهنام نظرپور خواهیم بود که این امر نیاز به نگاه مهربان‌تر مسئولان دارد.
رییس کمیته فنی شیرجه در مورد مشکلات انتخاب مربی برای تیم ملی نیز گفت: ما در کل کشور مربیان کمی برای شیرجه داریم که بتوانند در سطح تیم ملی مربیگری کنند و تنها سه مربی با این سطح وجود دارند (خیبری نژاد، میرابیان و شکول). این مربیان نیز شیرجه‌روهای خوبی را آموزش داده‌اند که این وی‍‍ژگی‌ها باعث می‌شود چرخش‌هایی در انتخاب مربی‌ تیم ملی شیرجه به وجود آید. برای مثال به دلیل محدودیت سهمیه ما نمی‌توانستیم مترجم را بفرستیم و به ناچار تنها آقای شکول را به همراه تیم ملی عازم این بازی‌ها کردیم که آذری زبان بودن او کار را راحتتر می‌کرد. همچنین مجتبی ولی‌پور نیز شاگرد آقای شکول بود.
آرامی در مورد آوردن مربی خارجی برای تیم ملی شیرجه خاطرنشان کرد:‌ بارها با آقای رضوانی صحبت کرده‌ایم که مربی خارجی برای این تیم بیاوریم اما آوردن مربی خارجی نیازمند داشتن زیرساخت‌های مناسب است. اگر مربی خارجی بیاوریم باید دارای استخرها، دایوهای مناسب و اردوهای خارجی زیاد باشیم تا وقتی که مربی خارجی حاضر به آمدن شد بتواند نتایج خوبی را کسب کند. اگر این مسائل رعایت نشود مربی خارجی هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.
او ادامه داد: اینکه می‌گویم مربی خارجی کاری نمی‌تواند بکند نشان از ضعیف بودن شیرجه نیست بلکه آمدن این مربی می‌تواند سطح فنی ورزشکاران را بالاتر ببرد. در سال‌های گذشته ما سفرهای خارجی نداشتیم. امادر سال گذشته که به سفرهای خارجی رفتیم اثرات آن‌ها را در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی شاهد بودیم که باعث خوشحالی بود. ما به پنج سفر خارجی رفته بودیم که آمار خوبی نسبت به سال‌های گذشته است و از تاثیرات این سفرها می‌توان به بالا رفتن اعتقاد به نفس شیرجه‌روها و شناخته شدن آن‌ها در سطح بین‌المللی اشاره کرد که قطعا تاثیرات مثبتی داشت.
رییس کمیته فنی شیرجه در این باره افزود: قطعا شناختی که داوران از شیرجه‌روهای ما در این سفرها پیدا کرده‌اند تاثیرات مثبتی خواهد داشت و این تفاوت‌ها را به زودی می‌بینیم. در حال حاضر شیرجه‌روهای ما جایگاه خود در جهان را پیدا کرده‌اند و با شناختی که داوران از آن‌ها دارند در امتیازدهی به شیرجه‌های آن‌ها نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت. ما در مسابقه‌هایی که عازم شده‌ایم نتایج خوبی کسب کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ تبلیغاتی از این رشته نمی شود که اسپانسرها به این ورزش جذب شوند. شیرجه طلا گرفته است و تنها به مدت ۵ ثانیه در اخبارها به آن پرداخته می‌شود که جای تاسف است.
محمود آرامی در پایان در مورد تخصصی سازی شیرجه اظهار کرد: در حال حاضر ما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توانیم بیش از دو ورزشکار را به رقابت‌های بین‌المللی اعزام کنیم و همین امر باعث از بین رفتن استعدادهایی می‌شود که نمی‌توانیم آن‌ها را به همراه مجتبی ولیپور و شهنام نظرپور به میادین بین‌المللی اعزام کنیم. اگر بتوانیم در ماده‌های مختلف شیرجه نماینده اعزام کنیم قطعا نتایج بهتری کسب می‌کنیم اما نیاز به زمان دارد. شیرجه رشته تخصصی است و باید بیشتر به این ورزش بها داد. برای مثال ورزشکارانی که یک مقدار ضعیف‌تر از دو شیرجه‌رو اصلی ما هستند را نمی توانیم به رقابت‌های بین‌المللی اعزام کنیم چون باید بهترین نتیجه را به دست آوریم. امیدوارم در آینده نه چندان دور ما هم مثل چین و کشورهای دیگر نمایندگان زیادی را در ماده‌های مختلف داشته باشیم.
کد مطلب : ۱۲۹۲۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.