۰

مهمترین مقاصد صادراتی ایران کدامند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۳
به گزارش عصر تعادل، آمارها نشان می‌دهد که در اولین ماه سال جاری همچنان کشور چین علاوه بر واردات، در حوزه صادرات نیز پرچم‌دار بوده و بیشترین صادرات ایران به این کشور بوده است.

 تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۰۶ کشور جزو بازارهای صادراتی ایران بوده‌اند که از این میان کشور چین به تنهایی ۲۴.۹۰ درصد از سهم وزنی و ۲۲.۵۹۹ درصد از ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

بدین ترتیب این کشور با واردات بیش از دو میلیون و هفت هزار تن کالا اولین مقصد صادراتی ایران بوده که ارزش صادرات این کشور بیش از ۶۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار بوده است.

پس از چین، امارات متحده عربی دومین مقصد صادراتی ایران بوده که واردات آن از ایران بالغ بر یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن بوده و ۱۷.۱۹ درصد وزن کالاهای صادراتی ایران به مقصد این کشور بوده است. ارزش صادرات به این کشور نیز بالغ بر ۴۹۶.۵۲ دلار بوده است که در مجموع ۱۸.۲۴ درصد سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

در میان کشورهای همسایه نیز عراق با واردات بیش از یک میلیون و ۵۲ هزار تن کالا از ایران سومین بازار بزرگ صادراتی ایران محسوب می‌شود که فروردین ماه سال جاری در مجموع از نظر وزنی ۱۳.۰۶۶ درصد از صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. ارزش واردات به این کشور نیز بالغ بر ۳۸۸.۲۶ میلیون دلار بوده که در مجموع ۱۴.۲۶ درصد ارزش کل صادرات کشور را در بر می‌گیرد.

در مجموع ایران در اولین ماه سال جاری بالغ بر هشت میلیون تن صادرات داشته است که ارزش آن معادل دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۹۲۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.