۰

یونان حافظ منافع مصر در قطر شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۹
یونان حافظ منافع مصر در قطر شد
به گزارش عصر تعادل، دستگاه دیپلماسی یونان از تماس تلفنی نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه این کشور و سامح شکری، همتای مصری وی خبر داد.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه یونان، در جریان این تماس تلفنی مصر از آتن خواسته که به عنوان حافظ منافع قاهره در قطر وارد عمل شود و طرف یونانی نیز این درخواست را پذیرفته است.
وزارت امور خارجه یونان اعلام کرد، این کشور در خدمت تمامی جناح‌ها است تا از هر طریق ممکن به تحقق همکاری و ثبات منطقه‌ای کمک کند.
عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی، مالدیو به عنوان تنها کشور غیر عرب و نیز به تبع آنها دولت موقت لیبی و دولت مستعفی یمن با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و از گروه‌های "تروریستی" حمایت می‌کند روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند و حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را به روی قطر بستند. دوحه نیز به این مواضع کشورها واکنش نشان داد.
وزارت خارجه مصر پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد، قاهره حریم هوایی و بنادر دریایی خود را به روی تمامی هواپیماها و کشتی‌های قطری در راستای حفظ امنیت ملی خود بسته است.
در این بیانیه آمده است، تدابیر لازم را به کشورهای دوست و برادر خود و شرکت‌های عربی و بین‌المللی ابلاغ خواهد کرد تا همین تدابیر را در مورد کشتی‌ها و وسایل نقلیه دریایی خود که رهسپار دوحه هستند، اجرا کنند.
کد مطلب : ۱۲۹۲۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.