۰
یک کارشناس تغذیه:

سوسیس و کالباس، "کریمه کنگو" را به انسان منتقل نمی‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
به گزارش عصر تعادل،مریم شیر مستی در گفت و گو یی با بیان اینکه انواع میکروب‌ها و عامل بیماری‌ها با حرارت از بین می‌رود، اظهار کرد: ویروس عامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز از جمله عواملی است که در اثر حرارت از بین می‌رود.
سوسیس و کالباس
وی ادامه داد: از همین رو مصرف فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس چون در کارخانه مقدار قابل توجهی حرارت می‌بیند، باعث انتقال بیماری به انسان نیست.

این کارشناس تغذیه افزود: البته بهتر است افراد فرآورده‌های گوشتی مانند انواع سوسیس و کالباس را در منزل به صورت حرارت دیده مصرف کنند و از خام خوردن این فرآورده‌ها خوداری کنند.

شیرمستی با اشاره به اینکه گوشت خوب پخته نشده نیز می‌تواند از راه‌های انتقال این بیماری باشد، تاکید کرد: افراد باید غذاهای گوشتی را کاملا پخته شده استفاده کنند و از خوردن انواع کباب‌ها به صورت خام یا نیمه پخته خودداری کنند.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد، مردم از مراکز غیرمعتبر، رستوران‌های غیراستاندارد و دکه‌های غیرمجاز جگرکی خرید نکنند و گوشت و انواع کباب را صرفا از مراکز مجاز و مورد تایید تهیه کنند.

وی در پایان گفت:با رعایت این نکات ساده خطر مبتلا شدن به این بیماری از بین می‌رود.
کد مطلب : ۱۲۹۳۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.