۰

پورابراهیمی: تیم اقتصادی کابینه جوان شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
به گزارش عصر تعادل، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار اولویت‌بخشی به تعیین اعضای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم بر مبنای جوانگرایی، توانمندی و تخصص شد.

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: انتظار می رود دولت اعضای تیم اقتصادی کابینه را با اولویت نیروهای جوان، توانمند، با نشاط، متخصص و عالم به موضوعات تخصصی تعیین کند.

وی افزود: ما آینده اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم که گره های اقتصادی با همین رویکرد برطرف شود. قطعا ظرفیت مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز برای حل مشکلات در کنار دولت خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به نظام بانکداری در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: درخواست ما از  رئیس جمهور این است که تصمیمات در حوزه نظام بانکی کشور را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهد. ما چند سال است با پدیده موسسات غیرمجاز و یا بازار غیرمتشکل پولی مواجه هستیم و متأسفانه تمام اقداماتی که دولت باید در بخش کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور انجام  می‌داد و اثر خود را در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و کاهش نرخ تأمین مالی در کشور می‌گذاشت، اتفاق نیفتاده است.

پورابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر تورم تک رقمی شده اما نرخ سود سپرده‌ها و وام‌های بانکی همچنان در یک رقابت ناسالم بین بازار متشکل پولی و بازار غیرمتشکل قرار دارد که این شرایط به دلیل ضعف نظارتی بانک مرکزی در اقتصاد کشور ایجاد شده و شرایط خاصی را در اقتصاد به وجود آورده که آثار و تبعات منفی آن در اقتصاد ایران مشخص است.

وی خاطر نشان کرد: تمام زحماتی که بابت کاهش نرخ تورم انجام شده اگر خود را در زمینه نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور نشان ندهد، آثار و تبعات حل مشکلات اقتصادی و بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور نمایان نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: لازم است دولت تعیین تکلیف مصوبات شورای پول و اعتبارات را برای کاهش نرخ سود بانکی در دستور قرار دهد و آثار آن را در اقتصاد کشور ببینیم، متاسفانه امروز بنگاه های اقتصادی به دلیل رقابت ناسالم با نرخ های بالای 25 درصد تامین مالی می کنند و نرخ تورم تک رقمی با تامین مالی بالای 25 درصد به جز نابودی بنگاه های اقتصادی به هیچ نمی انجامد.

پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بانک مرکزی بر موسسات اعتباری مثل کاسپین اظهار کرد: امروز در کمیسیون اقتصادی بررسی وضعیت موسسه کاسپین با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولین ارشد بانکی در دستور کار قرار دارد و ما انتظار داریم حل مشکلات کاسپین با نظارت جدی بانک مرکزی عملیاتی شود.

وی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مبنای عمل برای حل مشکلات اقتصادی عنوان و تاکید کرد: دولت با توجه به اقدامات چهار ساله اول برنامه ریزی جدی را برای اجرایی شدن این سیاست ها در دستور کار قرار دهد تا با همکاری دولت و مجلس در چهار سال پیش رو گامهای موثری را برای حل مشکلات اقتصادی برداریم.
کد مطلب : ۱۲۹۳۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.