۰

مردم برای بزرگترین مستند سال فراخوانده شدند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷
به گزارش عصر تعادل، رضا کبودبند درباره طرح «شکوه جمهوریت» درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخش «فیلم ما» و به عبارت دیگر نهضت فیلمسازی مردمی جشنواره عمار، وظیفه دارد که با توجه به اتفاقات مختلفی که رخ می‌دهد، حضور فعال داشته باشد و محتوای مردمی را زنده نگه دارد و در همین راستا به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فراخوانی با عنوان شکوه جمهوریت برای ثبت مردمی این واقعه منتشر کردیم و فراخوان در فضای مجازی و تلویزیون پخش شد.
وی در همین باره ادامه داد: با توجه به اینکه ابوالقاسم طالبی از جمله کارگردانان و فیلمسازانی بودند در آثارشان به مسائل سیاسی کشور پرداخته بود، بعد از صحبتی که با این کارگردان داشتیم قبول کردند که فراخوان «شکوه جمهوریت» را اعلام کنند.
کبودبند اضافه کرد: محتوای مربوط به این فراخوان در دو بخش تاریخ شفاهی و مستندات گردآوری می‌شود، به این صورت که در بخش تاریخ شفاهی، افراد مسنی که در انتخابات‌های قبلی حضور داشتند، خاطرات‌شان را روایت می‌کنند، بخش مستندات هم شامل اتفاقاتی است که در انتخابات اخیر رخ داده‌اند، به طور مثال، میتینگ‌ها و مناظره‌های مردمی، خلاقیتهای مردمی در تبلیغات، ختم صلوات و نذری برای پیروزی یک کاندیدا، لحظه اعلام نتایج و واکنش‌های مردمی و حتی تخلفاتی که می‌توانست جمهوریت را خدشه‌دار کند، مواردی هستند که علاقمندان می‌توانند فیلم‌های خود را درباره آنها برای ما ارسال کنند.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به حضور افراد برای تبلیغات میدانی و تجربیات آنها و همچنین واکنش‌های مردمی، می‌توانیم طرح دیگری را هم درباره انتخابات اعلام کنیم و به همین دلیل، فراخوان دومی هم با عنوان «ثبت تجربیات انتخابات»منتشر کردیم.
کبودبند در همین زمینه توضیح داد: بیشتر آثاری که تا امروز به دست ما رسیده از طیف دانشجویان و طلابی است که غالبا برای اولین بار، به صورت خودجوش و بر اساس احساس تکلیفی که می‌کردند به صورت میدانی و معمولا در روستاها به تبلیغات پرداختند.
وی در همین باره افزود: یاسوج، بوئین زهرا، کرمانشاه، اراک، قلعه گنج، بابل، قم و روستاهای اطراف آن، نقاطی هستند که تاکنون بیشترین آثار ارسالی برای شرکت در این طرح را ثبت کردند.
کبودبند در ادامه سخنانش با اشاره به انتشار برخی آثار رسیده در فضای مجازی بیان کرد: همان طور که در فراخوان اولیه هم که توسط ابوالقاسم طالبی اعلام کردیم از مجموع آثار رسیده برای این فراخوان، مستندی هم ساخته می‌شود.
وی درباره طرح ساخت مستند از آثار مردمی رسیده توضیح داد: امروزه در دنیا، روشی مرسوم است که طی آن برای تولید یک مستند به صورت مردمی، تعداد زیادی گروه فیلمساز یا مردم عادی، درباره موضوعی خاص مثل چگونگی گذراندن روزشان، عید و ... فیلم می‌گیرند و بعد از تجمیع این آثار توسط یک کارگردان یا گروهی از کارگردانان مستندی ساخته می‌شود که حاصل تلاش ده‌ها، صدها و حتی هزاران نفر است که به این گونه مستندها، «جمع‌سپاری» گفته می‌شود.
کبودبند در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و مردم و علاقمندان می‌توانند با کمترین امکانات مثل گوشی موبایل در هر دو بخش «شکوه جمهوریت» و «ثبت تجربیات انتخابات»، فیلم‌های خود را که بهتر است به صورت سلفی باشد، از طریق مراجعه به سایت جشنواره عمار AmmarFilm.ir و ربات تلگرامی  @jomhouriat_botثبت کنند.
مسئول بخش «فیلم ما» جشنواره عمار در پایان ابراز امیدواری کرد: بعد از اتمام این فراخوان، با توجه به موضوعات و مسائلی که وجود دارد فراخوان‌های دیگری هم برای تولید محتوای ‌مردمی و ساخت مستندهای «جمع‌سپاری» از طرف جشنواره عمار اعلام می‌شوند.
کد مطلب : ۱۲۹۳۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.