۰
در سالجاری اتفاق افتاد؛

وقوع 29 زلزله در همدان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۵
به گزارش عصرتعادل،علیمردان طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فروردین سال 96 تا روز گذشته، 29 زمین‌لرزه در استان ثبت شده که 20 مورد آن در نواحی جنوبی استان، سه مورد در نواحی شمالی استان و 6 زمین‌لرزه در نواحی میانی استان به وقوع پیوسته است.
وی تصریح کرد: بخش جنوبی استان مربوط به شهرستان‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان و نواحی شمالی شامل کبودراهنگ، رزن، فامنین و بخش میانی مربوط به همدان، ملایر و اسدآباد است.
طالبی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین زمین‌لرزه با 3.5 ریشتر در مدت یاد شده در تاریخ 24 اردیبهشت در بخش جوکار به وقوع پیوسته و بزرگی مابقی زمین‌لرزه‌ها از یک تا 3.5 ریشتر بوده است.
وجود گسل محلی و اصلی در نهاوند
وی تصریح کرد: وجود گسل محلی و اصلی در شهرستان نهاوند موجب افزایش تعداد زمین‌لرزه در نواحی جنوبی استان به ویژه نهاوند شده است.
طالبی با بیان اینکه وجود گسل فرعی آوج موجب وقوع زمین‌لرزه در نقاط شمالی استان می‌شود، اظهار کرد: از آنجا که در بخش میانی استان گسلی وجود ندارد بنابراین وقوع زمین‌لرزه در این بخش اندک است.
کد مطلب : ۱۲۹۵۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.