۰

حوادث تروریستی تهران و نقش عربستان و آمریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۲
به گزارش عصر تعادل، همزمانی حوادث تروریستی تهران با اعلام برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق می تواند حکایت از همکاری برخی عناصر مستقر در اقلیم با داعش و سرویس های اطلاعاتی آمریکا و سعودی داشته باشد.
 
پدیده تروریسم که در زبان فارسی از آن تعبیر به  وحشت افکنی می شود پدیده ای است که طی آن  با استفاده از خشونت و یا تهدید برخی گروه ها و سازمان ها و جریان ها اهداف سیاسی، مذهبی و ایدئولوژیک خود را دنبال می کنند.
 
در سالهای گذشته و بعد از آغاز انقلاب های موسوم به بهار عربی در منطقه سرویس های اطلاعاتی غرب و در راس آنها آمریکا با همکاری سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای افراطی منطقه همچون عربستان سعودی برای دستیابی به اهدافی که دهه ها است به دنبال تحقق آن هستند بطور جدی وارد عمل شده اند.
 
یکی از اهدافی که آمریکا و بطور کلی غرب در منطقه دنبال می کنند  ایجاد خاورمیانه ای جدید است که در آن کشورهای منطقه در راستای تضمین امنیت رژیم اسرائیل و خارج کردن این رژیم از انزوا تضعیف و تجزیه شده باشند.
 
آمریکایی ها برای کاستن از هزینه های پروژه های منطقه ای خود، همکاری با کشورهای غیردموکراتیک مرتجعی مثل عربستان سعودی را در دستور کار خود قرار داده اند که مولود چنین همکاری شومی منجر به ایجاد گروهای تروریستی تکفیری شد بنام داعش که ابزاری مناسب در سال های اخیر برای پیشبرد اهداف غرب بوده است و مطلوبترین وضعیت را در منطقه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
 
آمریکایی ها در راستای پیگیری اهداف بلند مدت خود ظاهرا موضوع تجزیه منطقه را از عراق و سوریه کلید زده اند، دومینویی که در صورت محقق شدن دامنه وسیعی خواهد یافت.
 
اصلی ترین بهانه ای که غربی ها و آمریکایی ها به بهانه مقابله با آن در منطقه حضور یافته اند و به بهانه مقابله با آن به تسلیح برخی گروه ها مسلح کرد در سوریه و عراق پرداخته اند ، مقابله با پدیده خود ساخته داعش است.
 
بی شک جمهوری اسلامی ایران که در سال های اخیر لنگر ثبات منطقه  و مانعی بزرگ بر سر راه تحقق اهداف شوم منطقه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، در کانون توطئه های آمریکا و متحدان منطقه ای مرتجعش می باشد.
 
اقدامات تروریستی روز گذشته تهران که موجب شهادت ۱۷ نفر از هموطنانمان شد بی شک اقدامی سازمان یافته از سوی سازمان های اطلاعاتی غرب و آل سعود است که امنیت ملی و وحدت و یکپارچگی ایران را هدف قرار داده است که ذکر چند نکته در خصوص این ضروری می دانم.
 
نکته اول اینکه پایگاه «میدل ایست آی» در مورخه ۱ ژوئن (۱۱ خردماه ۱۳۹۶) با انتشار مطلبی از آماده شدن و آموزش دیدن گروهک تروریستی چپگرای موسوم به دموکراتیک خلق کردستان ایران(PDKI) در اقلیم کردستان عراق در نزدیکی مرزهای ایران (۵ کیلومتری) خبر داد و به نقل از فرماندهان این گروهک نوشت که این گروهک بعد از۲۰ سال مجدد برای مقابله با ایران سلاح به دست گرفته است.
 
نکته دوم تغییر ادبیات مسئولان اقلیم کردستان عراق و کردهای سوری در قبال جمهوری اسلامی ایران در ماه های گذشته بعد از طرح مسئله همه پرسی استقلال کردستان عراق و رسیدن نیروهای حشد شعبی عراق به مرزهای سوریه در ادامه مقابله با داعش است.
 
در مورخه ۱۳ اردیبهشت دولت اقلیم کردستان عراق در واکنش به ابراز نگرانی ایران در خصوص تمامیت ارضی عراق در پی طرح مسئله همه پرسی استقلال از سوی مقامات این اقلیم، وزارت خارجه این اقلیم با صدور بیانیه ای  ضمن ابراز نگرانی اعلام داشت که اقلیم کردستان اجازه مداخله به هیچ‌کس را درباره همه‌پرسی استقلال کردستان نمی‌دهد.
 
همچنین در مورخه ۱۱ خرداد حیدر العبادی نخست وزیر عراق از تحریک نیروهای پیشمرگه کرد اقلیم کردستان علیه نیروهای حشد شعبی مورد حمایت دولت مرکزی عراق و متحدانش خبر داد.
 
بسیاری از رسانه ها در این تاریخ با اشاره به پیشروی اخیر نیروهای حشد شعبی به سمت مرزهای سوریه و نزدیک شدن به مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان عراق نوشتند: تنش بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای حشد شعبی مثل یک زخم سر باز کرده است. به طوریکه فرماندهی نیروهای پیشمرگه در بیانیه‌ای نسبت به نزدیک شدن به مرزهای اقلیم کردستان عراق هشدار داد و تاکید کرد: مناطقی که از داعش پس گرفته می‌شوند قابل مناقشه نیستند.
 
نکته سوم اینکه در هفته های گذشته مقامات روسیه و ترکیه بارها از دست داشتن اسناد و مدارکی سخن گفته اند که ازهماهنگی نیروهای کرد سوری با گروه تروریستی داعش در جریان عملیات مشترک گروهای کرد سوری مسلح با ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا، خبر داده اند که خود بیانگر وجود نوعی هماهنگی و ارتباط پنهانی بین گروه تروریستی داعش و سرویس های اطلاعاتی آمریکا و عربستان و برخی گروهای مسلح کرد در منطقه است.
 
نکته چهارم اینکه روز گذشته اقلیم کردستان عراق با وجود مخالفت های دولت مرکزی عراق و همسایگان این کشور روز مورخه ۲۵ سپتامبر را روز همه پرسی استقلال اقلیم کردستان اعلام کرد.
 
و نکته آخرقابل تامل اینکه اقدامات تروریستی روز گذشته تهران در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) که موجب شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از هموطنانمان شد همزمان با اعلام تصمیم اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم همه پرسی با وجود مخالفت های دولت عراق و همسایگان این کشور انجام گرفته اند.
 
همچنین عضویت عوامل تروریستی حادثه تروریستی در گروه  داعش و بکاربردن برخی کلمات به زبان کردی توسط آنها و تکلم به زبان عربی با لهجه کردی که در فیلم منتشر شده از صحنه جنایت آنها درمحل نماد دموکراسی ایران یعنی مجلس شورای اسلامی مشهود است همگی می تواند حکایت از دست داشتن سرویس های اطلاعاتی آمریکا و عربستان و برخی گروهای آلت دست این سرویسها و این عوامل فریب خورده داشته باشد که متاسفانه در همسایگی و نزدیکی مرزهای ما متمرکز هستند.
 
وجود چنین توطئه هایی که امنیت ملی و یکچارچکی ایران عزیز را هدف گرفته است لزوم هوشیاری بیشتر مردم در قبال توطئه های تفرقه افکنانه و برخورد قاطع با عناصر داخلی آلت دست و فریب خورده و همچنین هشدار جدی ایران به حامیان آنها در منطقه را می طلبد.
کد مطلب : ۱۲۹۶۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.