۰

ترکیه: برای فروش سلاح به کویت آمادگی داریم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۸
به گزارش عصر تعادل، یک مقام عالی رتبه نظامی ترکیه که برای دیدار و گفت وگو با مسئولات عالی رتبه کویتی به این کشور سفر کرده است، گفت: آنکار برای فروش سلاح به کویت آمادگی دارد.
 
 «چوای آلبای» معاون وزیر دفاع ترکیه در گفت‌و‌گو با نشریه «الانبا» کویت که امروز (پنجشنبه) به چاپ رسید با اشاره به رایزنی‌های انجام شده میان 2 کشور برای گسترش همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی گفت: آنکارا به دنبال توسعه این تعامل است و سه شرکت بزرگ تولید سلاح در ترکیه برای فروش تجهیزات نظامی به کویت آمادگی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه کویت و ترکیه از سال 2013 توافقنامه همکاری نظامی امضا کرده‌اند، گفت: مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین محورهای همکاری میان دو کشور است. 
 
این هیأت در سفر به کویت مذاکرات مفصلی را با شیخ محمد الخالد الصباح وزیر دفاع کویت انجام داد و پیام کتبی «فکری ایچیک» وزیر دفاع ترکیه را تسلیم الصباح کرد.
 
بر اساس گزارش رسانه‌های کویتی، دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی و دفاعی در تمامی زمینه‌ها تاکید کردند.
 
دولت کویت در هفته جاری پیش نویس قانون ارائه تسهیلات ویژه به سازمان ناتو در این کشور و انتخاب کویت به عنوان مرکز منطقه‌ای سازمان ناتو را تصویب کرد و آنکارا امیدوار است این امر شرایط را برای گسترش روابط نظامی با کویت فراهم کند.
 
این اقدام به دنبال توافق اخیر دولت کویت و سازمان ناتو به دست آمد و این کشور که به عنوان مرکز منطقه ای سازمان مذکور انتخاب شده با مصوبه دولت کویت به طور رسمی عهده‌‌دار این سمت شد.
 
کویت همچنین بر اساس پیمان استانبول همکاری‌های خود با سازمان ناتو را توسعه خواهد داد.
دو طرف پیشتر توافق نامه‌ای رسمی را برای ارائه تسهیلات تردد به نیروهای ناتو امضا کرده‌اند، اما طرف کویتی اختیارات بیشتری را نیز به این نیروها داده است و با وجود قانون ممنوعیت حمل سلاح در این کشور٬ نیروهای ناتو اجازه حمل سلاح را در داخل خاک کویت خواهند داشت.
کد مطلب : ۱۲۹۶۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.