۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

توسعه ۲۰۰۰ هکتاری باغات در لرستان

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
توسعه ۲۰۰۰ هکتاری باغات در لرستان
به گزارش عصر تعادل،عبدالرضا بازدار در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سه واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان داریم و خوشبختانه مردم با مصرف این گیاهان کاملاً آشنا هستند .

وی ادامه داد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در لرستان بیش از ۷۶۸ هکتار است که ۱۶۰ هکتار آن زعفران بوده و اشتغالزایی خوبی دارد .

بازدار با بیان اینکه درآمدزایی گیاهان دارویی استان بیش از ۷۶ میلیارد تومان است، اضافه کرد: سالیانه تولیدات گیاهان دارویی ۳۸۷۱ تن است. لرستان با توجه به اقلیم و خاک حاصل‌خیز، مکان مناسبی برای کشت این گیاهان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تنوع گیاهان دارویی در استان خیلی زیاد است، تصریح کرد: ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود داشته که ۳۰۰ گونه آنها مصرف دارویی و صنعتی دارند .

وی یادآور شد : لرستان تنها استانی است که سال گذشته بحث گیاهان دارویی را در اقتصاد مقاومتی لحاظ کرده بود و ۱۶۲ هکتار کشت این گیاهان را به ثمر رساندیم و امسال هم به دنبال توسعه آن هستیم .

بازدار در ادامه با بیان اینکه توسعه باغات را هم در دستور کار داریم، افزود: بیش از ۴۹ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد و تقریباً ۵۹۰ میلیارد تومان ارزش تولیدات باغی ماست .

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار گفت: ۱۵۰۰ هکتار سال قبل در این زمینه نهال کاشته‌ شد و برای این منظور بیش از ۹۰۰ میلیون تومان نهال رایگان توزیع کردیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اگر دو میلیارد تومان به ما اختصاص دهند، می‌توانیم امسال ۲۰۰۰ هکتار باغات در اراضی شیب‌دار و نیمه‌دیم را توسعه دهیم .
کد مطلب : ۱۲۹۷۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.