۰

شکست ملی‌گرایان اسکاتلند در انتخابات پارلمانی بریتانیا

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
شکست ملی‌گرایان اسکاتلند در انتخابات پارلمانی بریتانیا
به گزارش عصر تعادل به نقل از خبرگزاری رویترز، این ضربه بزرگی به طرح ملی‌گرایان اسکاتلند برای برگزاری یک همه‌پرسی استقلال از بریتانیا به شمار می‌آید.
نتایج اولیه انتخابات بریتانیا نشان می‌دهد، حزب ملی‌گرای اسکاتلند که دو سال پیش پیروزی قاطعی در اسکاتلند داشت اکنون با احیای حزب محافظه‌کار در این منطقه مواجه شده است.
نیکولا استورجن، در ماه مارس با اشاره به اینکه همه‌پرسی بریگزیت قوانین بازی را در بریتانیا تغییر داده، خواهان برگزاری یک همه‌پرسی استقلال دوم در اسکاتلند شد.
استورجن گفت که نتیجه انتخابات اخیر یک نتیجه مایوس‌کننده برای حزبش است.
او اظهار کرد: مشخصا اکنون بریگزیت نیز با بی‌اطمینانی روبرو است و استقلال اسکاتلند نیز که یکی از فاکتورهای نتایج انتخابات بود، با ابهام مواجه شده است.
راتس دیویدسون، رهبر محافظه‌کاران اسکاتلند نیز گفت، حزب او بهترین نتیجه خود را در 20 سال اخیر در اسکاتلند کسب کرده است.
با وجود نتیجه مایوس‌کننده حزب محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی اخیر بریتانیا که سبب از دست رفتن اکثریت این حزب در پارلمان این کشور شده است اما تنها خبر خوب برای این حزب در این انتخابات نتایج مربوط به اسکاتلند بوده است.
طبق نتایج اولیه انتخابات حزب ملی‌گرای اسکاتلند اکنون تنها 35 کرسی کسب خواهد کرد و محافظه‌کاران اسکاتلند 13 کرسی به دست خواهند آورد و تبدیل به دومین حزب بزرگ اسکاتلند خواهند شد. همچنین حزب کارگر در اسکاتلند هفت کرسی به دست آورده و لیبرال دموکرات‌ها چهار کرسی کسب کرده‌اند.
کد مطلب : ۱۲۹۷۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.