۰

محافظه‌کاران انگلیس اکثریت پارلمان را از دست دادند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
به گزارش عصر تعادل، براساس نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس در صبح روز جمعه، حزب محافظه کار به رهبری 'ترزا می' همانطور که پیش بینی شده بود به رغم پیروزی اش در انتخابات از کسب اکثریت کرسی های پارلمان ناکام مانده است.
 
براساس نتایج اعلام شده در ساعت 7 و 19 دقیقه بامداد روز جمعه ( به وقت محلی )، حزب محافظه کار تاکنون 314کرسی و حزب کارگر 261 کرسی مجلس عوام را بدست آورده اند.
 
براساس نتایج یاد شده، حزب ملی اسکاتلند تاکنون 35 کرسی، حزب لیبرال دمکرات 12کرسی و سایر احزاب و شخصت های مستقل 23کرسی کسب کرده اند.
 
نتایج یاد شده تا اینجا، موید افزایش خیره کننده 24درصدی حمایت ها از حزب کارگر و کاهش 12 درصدی حمایت از حزب محافظه کار و کاهش 21 درصدی حمایت از حزب ملی اسکاتلند، افزایش 4 درصد از حزب لیبرال دمکرات و سقوط کامل حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر یوکیپ است.
 
انتظار می رود تا ساعاتی دیگر نتایج نهایی انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام شود.
 
براساس پیش بینی ها صورت گرفته حزب محافظه کار به رهبری 'ترزا می' همچنان بزرگترین حزب انگلیس در مجلس عوام باقی خواهد ماند اما شانسی برای کسب اکثریت کرسی های پارلمان نخواهد داشت.
 
با توجه به اینکه هیچ‌ کدام از احزاب سیاسی قادر به کسب اکثریت کرسی های مجلس عوام عملا نخواهند شد، انگلیس همانند سال 2010 میلادی، بار دیگر با 'پارلمان معلق ' مواجه خواهد شد.
 
پارلمان معلق در شرایطی پدید می آید که هیچ‌کدام از احزاب سیاسی انگلیس نتوانند اکثریت 650 کرسی مجلس عوام که 326 کرسی ( نصف به علاوه یک) است، را به دست آورند .
بدین ترتیب حزب محافظه کار که بیشترین کرسی ها مجلس عوام را به دست آورده است برای تشکیل دولت بایستی با یک حزب دیگر ائتلاف کند.
 
این نتیجه موید شکست 'ترزا می' در قمارسیاسی برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی، و یک دلچسب برای حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین بوده است.
 
از نکات جالب توجه نتایج انتخابات روز گذشته تاکنون شکست غیرمنتظره 'نیک کلگ'، رهبر سابق حزب لیبرال دمکرات برای راهیابی به مجلس عوام و دادن کرسی اش به 'جارد اومارا' نامزد حزب کارگر، است.
 
'الکس سالموند' رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند و 'انگوس روبرتسون' رهبر این حزب در پارلمان انگلیس نیز از راهیابی به مجلس عوام بازماندند که شکستی سخت برای این حزب بشمار می آید.
 
'پائول نوتال' رهبر حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی استقلال بریتانیا( یوکیپ )نیز با شکستی سخت از راهیابی به مجلس عوام باز ماند.
 
مردم انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی روز پنجشنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس عوام و تعیین دولت آینده این کشور، به پای صندوق‌های رای ‌رفتند.
 
در جریان این انتخابات عمومی که پنجاه وهفتمین انتخابات پارلمانی انگلیس از سال 1801 میلادی بشمار می آید سرنوشت 650 کرسی مجلس عوام از سوی مردم این کشور رقم خواهد خورد.
 
انتظار می رود که نتایج نهایی این انتخابات که در 40 هزار شعبه اخذ رای در سراسر بریتانیا(انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) برگزار می شود، تا پیش از ظهر روز جمعه مشخص شود.
 
براساس آخرین آمار اعلام شده در کل 46 میلیون و 900 هزار نفر برای ثبت نام در انتخابات امروز انگلیس ، ثبت نام کرده بودند.
 
براساس ساختار سیاسی انگلیس، حزبی که اکثریت کرسی های مجلس عوام را بدست آورد دولت را تشکیل و رهبر این حزب، نخست وزیر آینده این کشور خواهد بود.
 
مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن (18 خرداد) اعلام کرد.
 
'ترزا می' با تصور اینکه حزبش قادر به کسب کرسی‌های بیشتری در مجلس عوام و وارد کردن شکست سنگین به حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین هست، تن به انتخابات زودرس پارلمانی داد.
 
تا پیش از انحلال مجلس عوام، از 650 کرسی این مجلس، حزب محافظه کار 330 کرسی، حزب کارگر 229 کرسی، حزب ملی اسکاتلند، 54 کرسی، حزب لیبرال دمکرات 9 کرسی، حزب دمکراتیک وحدت طلب (ایرلند شمالی) 8 کرسی، حزب شین فین ( ایرلند شمالی) 4کرسی، حزب 'پلاید کامری' ( ولز) 3 کرسی در اختیار داشتند. 
کد مطلب : ۱۲۹۷۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.