۰

نجات 20 نفر در آتش سوزی در همدان

تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
به گزارش عصر تعادل، محمد رضا بیاناتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت21 و 23 دقیقه پنجشنبه 18 خرداد، سامانه 125 همدان گزارشی از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهر همدان دریافت کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله دو گروه عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک گروه از ایستگاه شماره 18 به نشانی اعلام شده در خیابان تختی اعزام شدند.

بیاناتی تصریح کرد: آتش‌نشانان اعزام شده با وجود ترافیک معابر اصلی و پارک  چند خودرو در مسیرهای منتهی به محل حادثه در زمانی کمتر از 5 دقیقه به محل حادثه رسیدند و با مشاهده شعله‌های آتش که در حجم وسیعی از پنجره یکی از واحدها خارج می‌شد بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نجات جان افراد، یک گروه از آتش‌نشانان ضمن درخواست نیروی کمکی از ستاد فرماندهی اقدام به عملیات جستجو و نجات مصدومین و محبوسین از واحدهای مختلف ساختمان حادثه دیده کردند و همزمان گروه دیگر از آتش نشانان اقدام به  اطفاء حریق کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: با رسیدن گروه‌های کمکی از ایستگاه های 12،15 و 19 عملیات با سرعت بیشتری پیگیری شد و آتش نشانان ضمن تلاش برای تخلیه دود غلیظی که تمام ساختمان را دربر گرفته بود اقدام به انتقال افراد محبوس شده به خارج از ساختمان کردند.

وی افزود: آتش نشانان با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر 20 نفر از ساکنان ساختمان را که به دلیل دودگرفتگی  درون  واحدها محبوس شده بودند به خارج از محل حادثه منتقل کرده و در اختیار عوامل فوریت‌های پزشکی قرار دادند.

بیاناتی تصریح کرد: در این عملیات که به مدت 2 ساعت و 32 دقیقه به طول انجامید 25 آتش نشان در قالب 7 گروه عملیاتی مشارکت داشتند که 3 نفر از آنان به علت دود گرفتگی و 1 نفر به علت سوختگی دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه علت یابی دقیق  (مرحله دوم)  بروز حادثه توسط کارشناسان  سازمان  در دست بررسی است، گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که آتش سوزی از واحد 5 ساختمان آغاز و دود و حرارت آن به سایر قسمتها سرایت کرده است.

بیاناتی اظهار داشت: وضعیت نهایی مصدومان و افراد فوت شده از طریق مرکز فوریت های پزشکی ،سازمان پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان با اشاره به مشکلات آتش نشانان برای رسیدن به محل حادثه از شهروندان خواست از پارک خودروهای خود در معابر باریک خودداری کرده و در زمان بروز حوادث راه را برای خودروهای آتش‌نشانی باز کنند.

وی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نیز درخواست کرد  با توجه به گستردگی ابعاد حادثه از انتشار اخبار تایید نشده توسط دستگاه‌های ذیصلاح خودداری کنند.
کد مطلب : ۱۲۹۸۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.