۰

تفکیک وزارتخانه‌ها بار دولت را کمتر می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
تفکیک وزارتخانه‌ها بار دولت را کمتر می‌کند
به گزارش عصر تعادل، حیدرعلی عابدی در گفت‌: در خصوص طرح تفکیک چند وزارتخانه، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثابت شده است که در وزارتخانه‌ها صرفه‌جویی صورت نگرفته است. برای مثال وزارت راه و شهرسازی تمام فکرش را روی جاده سازی متمرکز می‌کند اما بعد از 2 سال یادش می‌آید که در خصوص مسکن هیچ کاری انجام نداده است.

وی افزود: عنوان کار، رفاه و تأمین اجتماعی اصلاً با هم سازگار نیست. کار باید اشتغال تولید کند و رفاه باید بیکار را تحت پوشش قرار دهد. همین مشکل را در وزارت نیرو داریم. وزارت نیرو کجا و آب کجا؟ وزارت نیرو فقط باید به انرژی و تولید انرژی بپردازد. اینکه آب چه ارزشی دارد و چگونه باید برای آن برنامه‌ریزی کرد وزارتخانه جدا می‌خواهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌هایی که ادغام شده‌اند کار یکدیگر را خنثی می‌کنند، گفت: باید فکر کنیم و کار کارشناسی انجام دهیم. لایحه دولت برای تفکیک وزارتخانه ها خوب است و ما از اینکه تعداد وزارتخانه‌ها زیاد شود نباید هراس داشته باشیم چون زمانی که این وزارتخانه‌ها ادغام شدند یک کارمند اضافه نداشتند که اخراج کنند. 

عابدی تصریح کرد: از طرفی سخت‌گیری می‌کنیم که وزارتخانه‌ها توسعه پیدا نکنند، اما با لوایحی که تصویب می‌کنیم برخلاف آن عمل می‌کنیم. در سال 95 با مصوباتی که انجام شده است برای جذب کارمندان مختلف تحت عناوین گوناگون این جذب انجام شد و به بار دولت اضافه کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم اگر تعداد مدیران کشور زیاد شود خطر دارد یا کارمندان ساده. این‌ها باهم فرق دارد. باید کاری کنیم که بار دولت از نظر تعداد کارمند کمتر شود و بیشتر به سمت تولید حرکت کنیم. باید تعداد مدیرانی که می‌توانند برنامه اجرایی قوی داشته باشند را زیاد کنیم.

عابدی افزود: بنابراین باید بیشتر به سمت تفکیک وزارتخانه‌ها برویم تا بتوانیم هدف‌های معین را دنبال کنیم. به هر حال لایحه تفکیک وزارتخانه ها باید در مجلس مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال وزارت راه و شهرسازی قرار است تفکیک شوند البته اگر در مجلس این طرح تقکیک وزارتخانه‌ها رأی بیاورد، صرفه‌جویی درست در تنظیم دقیق نیازهای کارمندی و سبک کردن بدنه دولت است. پس مدیریت کشور را نباید کوچک کرد بلکه باید بدنه دولت را کوچک‌تر کنیم.
کد مطلب : ۱۲۹۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.