۰

حسینی: انتخابات 96 را نصب‌العین قرار دهیم

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
به گزارش عصر تعادل، حسینی با اشاره به بزرگترین نقطه ضعف اصولگرایان در انتخابات،گفت: مجموعه‌ای از کسانی که در گذشته انتخابات را تحریم می‌کردند این بار برای انتخاب نشدن آقای رییسی وارد صحنه شدند یعنی در این انتخابات رای اولی‌های پیرمرد و پیرزن هم داشتیم!

سیدمحمد حسینی در رابطه با فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب بعد از انتخابات گفت: جبهه مردمی از ابتدای تشکیل خود در نظر داشت که فعالیت‌هایش را محدود به انتخابات ریاست جمهوری نکند؛ در مجمع عمومی جمنا ۳۰ نفر به عنوان شورای مرکزی برای یک سال انتخاب شدند که وظایف خود را دنبال کنند. البته از ابتدا مسئولیت سنگین فعالیت‌های انتخاباتی بر دوش جبهه قرار گرفت که بیشترین توان خود را در ساماندهی مجموعه و جلوگیری از تفرقه و تشتت به کار گرفت.

دامنه کار جبهه مردمی گسترده‌تر خواهد شد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: جبهه مردمی بعداز انتخابات به  کار خود  ادامه می‌دهد از جمله بلافاصله بعد از انتخابات جلسه شورای مرکزی برگزار شد که در آن تمامی اعضا تاکید داشتند فعالیت‌ها با قوت استمرار پیدا کند و بر همین مبنا همایش سراسری جبهه با حضور مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها و اقشار با مشارکت بالغ بر ۶۰۰ نفر در اولین پنجشنبه بعد از انتخابات تشکیل شد و اعضا دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های انتخاباتی بیان کردند و همچنین بحث بر سر چگونگی ادامه فعالیت‌ها صورت گرفت.

همایش جبهه مردمی برگزار می‌شود

حسینی افزود: قرار است در ماه مبارک همایشی از سوی جبهه مردمی با حضور اقشار مرتبط باجمنا برپا شود تا ضمن طرح نظرات از زحمات ارزنده آنان تقدیر شود.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در آینده دامنه کار جبهه مردمی گسترده‌تر خواهد شد، گفت: در فرصت کوتاه تا انتخابات امکان جذب همه نیروها وجود نداشت اما اکنون این فرصت وجود دارد تا دیگر نیروهای فعال و دلسوز را جذب کنیم و اقدامات را از جهت کمی وکیفی ارتقاء بخشیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیان کرد: اعضای ۲۷ کمیته اقشار جبهه دیدگاه کارشناسی و تحلیل‌ها و راهکارهای خود را مطرح خواهند کرد و جبهه مردمی به عنوان یک مجموعه فعال نظرات تخصصی خود را در زمینه‌های  مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و بین‌المللی تبیین می‌کنند که امیدواریم تاثیرگذار در اداره بهتر امور کشور باشد.

حسینی درباره اینکه با بررسی نقاط قوت و ضعف به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید، گفت: اینکه توانستیم به گزینه واحد از بین ۲۱ کاندیدا برسیم تا مثل انتخابات سال ۹۲ با تفرقه و تشتت مواجه نباشیم یک موفقیت محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: آسیب‌شناسی واقع بینانه بعد از انتخابات دست‌مایه‌ای برای انتخابات بعدی خواهد بود. کما اینکه دوسال و نیم آینده انتخابات مجلس و همچنین چهار سال دیگر ریاست جمهوری را پیش رو داریم. بنابراین لازم بود نظرات فعالان را جویا باشیم.

ضرورت مشارکت عناصر کارآمد در جمنا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، اظهار داشت: سازماندهی جبهه مردمی اقتضائات خاص خود را می‌طلبد از جمله مشارکت دادن عناصر کارآمد و متعهد وتقویت کمیته‌های اقشار باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی در رابطه با اینکه بزرگترین نقطه ضعف اصولگرایان در انتخابات چه بود که باید رفع شود، گفت: اصولگرایان در مجموع عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتند و با شکل‌گیری جبهه مردمی توانستند از اختلافات و تعارضات پرهیز کنند اما نکته‌ای که وجود دارد این است کاندیدای مورد وفاق جبهه( آقای رئیسی) دیر به صحنه رقابت آمد و فرصت معرفی ایشان و آشنا شدن مردم با نقطه نظرات وی بسیار کم بود.

عضو هیات رییسه جمنا ادامه داد: شاید اگر حضور رییسی زودتر قطعی می‌شد و فرصت بیشتری برای سازمان‌دهی نیروها و پاسخ به شبهات وجود داشت، مردم با دیدگاه و برنامه‌های ایشان بیشتر آشنا می‌شدند و نتیجه بهتری حاصل می شد.

در این دوره از انتخابات در تنگنای زمانی قرار گرفتیم

وزیر ارشاد دولت دهم  با بیان اینکه در دوره‌های قبل بعضا از حدود یک سال قبل از انتخابات فعالیت‌های تبلیغاتی و سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها و دیدار و گفت‌‌وگو با اقشار مختلف و صاحب‌نظران شروع می‌شد. اما در این دوره در تنگنای زمانی قرار گرفتیم، افزود: البته آقای رئیسی همت کرد و در یک برنامه فشرده و فرصت کم در مراکز همه استان‌ها سخنرانی کرد اما اگر وقت بیشتری داشتیم بهتر می‌توانستیم برنامه‌ریزی کنیم. از طرفی شاهد بودیم دولت مستقر از همه ابزارها و امکانات و رسانه‌هایی که در اختیار داشت کمک گرفت.

حسینی ادامه داد: ازسوی کاندیدای رقیب آقای رئیسی در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها مباحث ساختارشکنانه‌ای مطرح شد.

فائق آمدن بر رئیس‌جمهور مستقر دشوار است

او با بیان اینکه به طور طبیعی همه روسای جمهور دو دوره‌ای بوده‌اند و کار دشواری است که بتوان بر رئیس‌جمهور مستقر فائق آمد، تصریح کرد: برای اینکه دولت مستقر کنار رود نیاز به یک سلسله اقدامات جدی برای متقاعد ساختن مردم هست وگرنه بسیاری از مردم امیدوار بودند که دولت در دور دوم اقدامات اساسی‌تری را انجام ‌دهد و استدلالشان این بود که در چهار سال اول زمینه‌سازی‌های لازم انجام شده و در چهار سال دوم نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

رای اولی‌های پیرمرد و پیرزن هم داشتیم

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: جمعی از مردم در اثر تبلیغات تخریبی نگران و مرعوب شده بودند که با روی کار آمدن آقای رئیسی جنگ می‌شود. القائات گسترده باعث شد حتی مجموعه‌ای از کسانی که در گذشته انتخابات را تحریم می‌کردند این بار برای انتخاب نشدن آقای رییسی وارد صحنه شدند یعنی در این انتخابات رای اولی‌های پیرمرد و پیرزن هم داشتیم!   

اصولگرایان بدانند که با انشقاق و تفرقه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود

حسینی در رابطه با اینکه اصولگراها برای بازسازی خود چه اقدامی باید انجام دهند، گفت: سازوکار جبهه مردمی یک سازوکار معقول و منطقی است که باید آن را تقویت کنند و اصولگرایان بدانند که با انشقاق و تفرقه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. البته منظور این نیست که تشکل‌ها و احزاب اصولگرا فعالیت‌هایشان را متوقف کنند بلکه آنها تشکل‌های خود را فعال‌تر کنند اما در نهایت با محوریت جبهه مردمی به جمع‌بندی، هماهنگی و تقسیم کار برسند  و یک آهنگ را بنوازند.

درس‌ها و عبرت‌های انتخابات ۹۶ نصب‌العین قرارگیرد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که  احزاب و تشکل‌های اصولگرا اقدامات جدی‌تر داشته باشند و فعالیت آنها به مقطع انتخابات محصور نباشد و اگر همه محوریت جبهه مردمی را  پذیرا باشند نیل به نتیجه دور از دسترس نخواهد بود. خوشبختانه در حال حاضر جبهه در سراسر کشور حتی شهر‌های مرزی نیرو دارد که اگر آنها تقویت شوند و درس‌ها و عبرت‌های انتخابات ۹۶ نصب‌العین قرارگیرد و طرحی نو در انداخته شود، درانتخابات بعدی نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

بخش حقوقی جبهه مردمی اقدام لازم برای مجوز فعالیت را انجام می‌دهد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی  در رابطه با مجوز جمنا گفت: جبهه به معنای مجموعه‌ای است که چند حزب و تشکل را زیر چترخود دارد و این ویژگی در خصوص جبهه مردمی صدق می‌کند و دبیران کل چند تشکل در شورای مرکزی جمنا حضوردارند و بخش حقوقی جبهه دراین باره اقدام لازم را انجام می‌دهد.
کد مطلب : ۱۲۹۸۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.