۰

فردوسی‌خوانی ناظری‌ها در پایتخت

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
به گزارش عصرتعادل،شهرام و حافظ ناظری پس از برگزاری تور کنسرت های «ناگفته»، تازه ترین پروژه موسیقایی خود را با عنوان «آواز پارسی، اسطوره و عشق» اجرا می کنند.
 
پروژه آواز پارسی در پایتخت آغاز می‌شود

 شهرام ناظری و حافظ ناظری پس از برگزاری تور کنسرت های «ناگفته» تازه ترین پروژه موسیقایی خود را مرداد ماه امسال با عنوان «آواز پارسی، اسطوره و عشق» آغاز می کنند. این پروژه بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی تنظیم شده است.

حافظ ناظری پس از اتمام قسمت اول تور کنسرت «ناگفته»، پروژه جدید خود را بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی به اجرا در خواهد آورد که پیش‌تر نیز شهرام ناظری گام‌های آغازین استفاده از اشعار فردوسی در موسیقی ایرانی را برداشته بود. پروژه جدید ناظری ها تلاشی برای ارائه آواز ایرانی با لحن پارسی و به دور از الحان عربی است.

به گفته ناظری ها، پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق» که به همت شرکت فرهنگی هنری «ققنوس» برگزار می شود تلاشی در جهت حفظ و حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژه‌ها در حوزه آواز ایرانی است که در چند دهه اخیر دچار آسیب شده‌ است.

حافظ ناظری سال ۲۰۰۵ پایان نامه تحصیلی خود را در نیویورک روی اشعار فردوسی تدوین کرده بود. این در حالی است که شهرام ناظری هم حدود ۱۰ سال گذشته کنسرت هایی را در همین زمینه همراه با اعضای ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس در تالارهای معتبر نیویورک روی صحنه برده بود.
کد مطلب : ۱۲۹۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.