۰

حالا نوبت شکست قهرمان است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
به گزارش عصر تعادل، دومین روز هفته دوم لیگ جهانی والیبال در تهران با دیدار تیم های بلژیک و آرژانتین شروع می شود و سپس ملی پوشان ایران از ساعت 21 و 10 دقیقه در دومین مسابقه سالن 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف صربستان می روند.

والیبال مردان صربستان سابقه 20 ساله در لیگ جهانی دارد و در سال 2017 برای بیست و یکمین بار در این رقابت ها شرکت کرده است. این کشور تاکنون 9 بار در لیگ جهانی روی سکو رفته است که بهترین آن در سال 2016 و کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی است.

صربستان پس از پنج ناکامی برای کسب مدال طلا که منجر به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره لیگ جهانی شد، در سال 2016 با شکست برزیل مدعی در سالن تارون کراکوف کشور لهستان قهرمان شد و ارزش این مدال برای ملی پوشان صربستانی دو چندان شد.

تیم ملی والیبال مردان صربستان در سال های 2003، 2005، 2008، 2009 و 2015 به مدال نقره لیگ جهانی دست یافت و در سال های 2002، 2004 و 2010 به مدال برنز رسید.

والیبال مردان صربستان از سال1996  در المپیک حضور یافت و پنج دوره متوالی این رویداد مهم بین المللی را تجربه کرد که مدال برنز بازی های المپیک آتلانتا سال 1996 و مدال طلای بازی های المپیک 2000 سیدنی از جمله افتخارات این تیم است. تیم ملی والیبال صربستان در سال 2016 به رغم قهرمانی در لیگ جهانی، سهمیه حضور در المپیک ریو به دست نیاورد.

صربستان هنوز نتوانسته به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یابد و فقط یک مدال نقره در سال 1998 و یک مدال برنز در سال 2010 را درکارنامه خود دارد و جای خالی مدال خوش رنگ طلا در کارنامه افتخارات آنان احساس می شود. صربستان دو قهرمانی (2001 و 2011) مسابقات قاره اروپا را نیز در پرونده دارد.

تیم ملی والیبال صربستان در هفته نخست لیگ جهانی با دو برد و یک شکست و کسب 6 امتیاز در رتبه چهارم جدول 12 تیمی این رقابت ها قرار گرفت. ملی پوشان این تیم در نخستین مسابقه هفته دوم لیگ جهانی نیز موفق به شکست سه بر صفر آرژانتین شدند تا با 9 امتیاز از سه برد در جایگاه سوم جدول 12 تیمی این رقابت ها قرار گیرند.

تیم ملی والیبال ایران نیز در نخستین مسابقه خود در هفته دوم لیگ جهانی سه بر دو بلژیک را شکست داد و با پنج امتیاز و سه پله صعود در رتبه هفتم جدول 12 تیمی سطح یک لیگ جهانی قرار گرفت.

حالا ملی پوشان ایران در جدالی سخت به مصاف تیم ملی صربستان می روند و در صورت کسب پیروزی در این مسابقه احتمال صعود دو رتبه ای نیز در جدول این رقابت ها خواهند داشت.
 
این دیدار پنجمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی محسوب می شود که در بازی های گذشته سهم هر تیم دو برد مقابل دیگری بوده است.
 
 
از سوی دیگر این مسابقه چهارمین جدال دو تیم در سالن 12 هزار نفری آزادی در لیگ جهانی است که دو برد و یک شکست نتایج بازی های این سالن برای تیم ایران بوده است. این موضوع همانند کابوس برای تیم صربستان است و ملی پوشان این کشور نگران تکرار این نتیجه خواهند بود.

تمام بازی های ایران و صربستان:

قهرمانی جهان ۱۹۷۰: ایران ۲ – یوگوسلاوی ۳
جام جهانی ۲۰۱۱: ایران ۳ – صربستان ۲
انتخابی المپیک ۲۰۱۲: ایران ۰ – صربستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۲ – صربستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۳ – صربستان ۲
قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۳ – صربستان ۱
لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران ۱ – صربستان ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران ۳ – صربستان ۲
کد مطلب : ۱۲۹۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.