۰

روایت بانک مرکزی از تحولات نرخ کالاهای اساسی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۳
به گزارش عصرتعادل،در هفته نخست ماه مبارک رمضان، قیمت ۴ گروه کالایی با افزایش مواجه شده، ۴ گروه کالایی کاهش قیمت را تجربه کرده‌ و قیمت ۳ گروه نیز ثابت ماند.
 
 
 متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه از مواد خوراکی در بازار تهران حکایت از این دارد که در هفته نخست ماه مبارک رمضان، ۴ گروه کالایی با افزایش قیمت مواجه شده و ۴ گروه کالایی نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. همچنین در هفته مورد گزارش، قیمت سه گروه کالایی نیز بدون تغییر بوده است.

بر این اساس، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه از مواد خوراکی در تهران، نشان می‌دهد در هفته مورد گزارش قیمت تخم مرغ ۳.۷ درصد، برنج ۰.۳ درصد، گوشت قرمز ۱.۵ درصد و گوشت مرغ ۰.۷ درصد افزایش قیمت داشته و همزمان قیمت لبنیات ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۳.۷ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۸ درصد و قند و شکر ۰.۵ درصد کاهش یافته است. گروه‌های حبوب، چای و روغن نباتی نیز بدون تغییر بوده‌اند.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، بهای ماست پاستوریزه و پنیر پاستوریزه هر یک معادل ۰.۵ درصد کاهش داشته و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل از آن ثابت بوده است. همچنین بهای تخم‌مرغ معادل ۳.۷ درصد افزایش یافته و شانه‌ای ۱۰ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان به فروش رسیده است.

برنج و حبوب

در این هفته، در گروه برنج قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۴ درصد افزایش یافته و بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه ۲ بدون تغییر بوده است. در گروه حبوب نیز قیمت لپه‌نخود معادل ۰.۱ درصد افزایش داشته و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بوده است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، سیب زرد و لیمو شیرین عرضه کمی داشته است و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بوده، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شده است. در میوه‌فروشی‌های سطح شهر قیمت سیب قرمز معادل ۰.۷ درصد، سیب زرد ۷.۲ درصد و گیلاس ۲.۱ درصد افزایش داشته اما بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۳ درصد تا ۲۷ درصد کاهش داشته است. در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت سیب زمینی معادل ۰.۷ درصد، پیاز ۴.۲ درصد و سبزی‌های برگی ۸.۷ درصد افزایش یافته اما بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۱ درصد تا ۱۷.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۱.۹ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱ درصد و گروه مرغ ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قبهای شکر معادل ۱.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد اما قیمت قند، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بوده است.
کد مطلب : ۱۳۰۰۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.