۰

سریع‌ترین خودروی سوپرسونیک جهان در فرودگاه تست می‌شود+تصاویر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
به گزارش عصر تعادل،به نقل از دیلی‌میل، ساخت "خودروی سوپرسونیک Bloodhound " (SSC) 10 سال زمان برده و این سامانه ماه اکتبر عملیاتی خواهد شد.
ساخت این خودرو در سال 2007 آغاز شد و گفته می‌شود در سال‌های آتی رکورد سرعت زمینی حال حاضر را خواهد شکست.
خودروی Bloodhound برای نخستین بار در فرودگاه "نیوکوی" (Newquay) در شهر کورنوال انگلستان با سرعت پایین به حرکت در خواهد آمد و قبل از رسیدن به پایان باند دو هزار و 744 متری، به سرعت 354 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
 خودروی مزبور توسط یک موتور جت Eurofighter-Typhoon نیرودهی می‌شود و چون هنوز در حال توسعه است، در آینده به سرعت هزار و 600 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
بخش جلویی این خودرو باید محموله‌های آیرودینامیکی بالغ بر سه تن را در سرعت 1609 کیلومتر در ساعت و همچنین نیروهای تولیدشده توسط چرخ‌های جلویی و  سیستم تعلیق را تحمل کند. این خودرو حامل سپری فلزی برای محافظت از راننده بوده و سقف کابین آن نیز برای ایجاد مجموعه‌ای از امواج شوک طراحی شده است؛ این امواج هوا را به درون موتور جت هدایت می‌کنند.خودروی سوپرسونیک

در آزمایش ماه اکتبر، "اندی گرین" (Andy Green)، خلبان سابق جنگنده‌های نیروی هوایی انگلستان، قادر خواهد بود این خودرو را در دنیای واقعی به حرکت در آورد.
تیم سازنده مستقر در بریستول انگلستان به دنبال رسیدن به سرعت 1609 کیلومتر در ساعت طی یک مسیر 19.31 کیلومتری در صحرای افریقای جنوبی است. این مهندسان اعلام کرده‌اند  پس از رسیدن به این سرعت، در نظر دارند سرعت خودرو را از هزار و 600 کیلومتر در ساعت به صفر برسانند. در این فرآیند، پس از آن که خودرو به سرعت حداکثر رسید، ترمزهای هوا و چترها، ابتدا سرعت آن را به 260 کیلومتر در ساعت خواهند رساند.  
آزمایش پیش رو، فرصتی مناسب برای نمایش بازخوردی واقعی این خودروست و تیم سازنده آن را هیجان انگیز توصیف کرده‌اند.






نمودار رکورد سرعت‌های زمینی
کد مطلب : ۱۳۰۱۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.