۰

دسترسی دائم 17 درصد ساکنان تاجیکستان به اینترنت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
به گزارش عصر تعادل، در دوشنبه، «هانس تیمر» اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور اروپا و آسیای مرکزی در سخنانی ارزش اینترنت در تاجیکستان را بسیار بالا و دسترسی دائمی ساکنان این کشور را پائین عنوان کرد.
وی در گزارش بانک جهانی تحت عنوان «دریافت سود دیجیتال: استفاده از اینترنت برای توسعه در اروپا و آسیای مرکزی» گفت: در حال حاضر تنها 17 در صد ساکنان تاجیکستان از دسترسی دائمی به اینترنت برخوردار می‌باشند.
تیمر در ادامه عدم دسترسی به دریا و ارتباط ضعیف با کشورهای همسایه را از جمله، دلایل گرانی اینترنت که 16 درصد از حقوق متوسط ماهانه در این کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد.
کارشناس اقتصادی بانک جهانی افزود: به دلیل دسترسی ضعیف و قیمت بالا همچنین تنها 57 در صد شرکت های تجاری در این کشور از پست الکترونیک برای صحبت با مشتریان خود استفاده و کمتر از 40 درصد شرکت های دیگر از وب سایت شخصی محروم می‌باشند.
تیمر افزود: تاجیکستان کشوری است که اکثر جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند لذا توسعه  فن آوری های جدید در این جمهوری کاملا به نفع دوشنبه است.
در این گزارش برای دسترسی بیشتر ساکنان و شرکت های تاجیکی به اینترنت، به تاجیکستان توصیه شده تا رقابت در بخش مخابرات را بهبود و اصلاحات گسترده‌ای در فضای کسب و کار راه اندازی کنند.
«عصامدین عطایف» مدیر صندوق اجتماعی «ابتکار مدنی سیاست اینترنتی» در این زمینه عنوان کرد: در استراتژی توسعه ملی تاجیکستان تا سال 2030 به صراحت درج شده که دوشنبه با هدف خروج از بن بست ارتباطی و تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی آسیای مرکزی می‌تواند در توسعه دیجیتالی منطقه نقش مهمی داشته باشد.
وی افزود: فنآوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی می توانند کاتالیزور توسعه پایدار این کشور باشند.
کد مطلب : ۱۳۰۱۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.