۰

قانون طلایی «مارک زاکربرگ» برای استخدام کارمند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
به گزارش عصر تعادل،وب سایت تک شات: استخدام شریل سندبرگ در فیس بوک یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات اقتصادی مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ بوده است. سندبرگ در مارس 2008 به فیس بوک اضافه شد یعنی زمانی که این شرکت آماده رشد بود و او به خوبی توانست در کمترین زمان ممکن در جایگاه خود رشد کند. 
 
 قانون طلایی مارک زاکربرگ برای استخدام کارمندانی که سازمان را متحول می‌کنند

زاکربرگ در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که تجربه استخدام سندبرگ به او این درس را داده است که مهم‌ترین نکته برای داشتن یک کسب و کار بسیار موفق این است که موسسان یک شرکت بهترین افراد ممکن را در کنار خود داشته باشند.

او در ادامه اضافه می‌کند که مهم‌ترین تمایز بین شرکت‌هایی که سرنوشت موفقی دارند با شرکت‌هایی که به مرور شکست می‌خورند این است که شرکت‌های موفق مطمئن هستند که افرادی را استخدام کرده‌اند که قدرتمندتر از موسسان آن شرکت هستند. به این ترتیب زاکربرگ همواره از یک قانون برای استخدام کارمندان جدید استفاده می‌کند:

«هیچ گاه فردی را استخدام نکنید مگر اینکه در شرایط برعکس، خودتان دوست داشته باشید برای آن فرد کار کنید.»

این قانون به این معنی نیست که قرار است جایگاه خود را به این افراد جدید بدهید، اما باید فرض کنید که اگر شرایط بالعکس بود و شما به دنبال کار بودید، آیا از کار کردن کنار این فرد مورد نظر لذت می‌بردید و احساس راحتی داشتید یا نه.

یکی از نکته‌های این قانون این است که رهبران، موسسان و مدیر عامل‌های یک شرکت باید در زمان استخدام غرور را کنار بگذارند و افرادی را استخدام کنند که آنها را تحسین می‌کنند.
کد مطلب : ۱۳۰۱۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.