۰

انتقاد ایران از دسترسی آزاد کارشناسان صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای کشورهای پیشرفته

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
انتقاد ایران از دسترسی آزاد کارشناسان صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای کشورهای پیشرفته
به گزارش عصر تعادل، رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر روز پنج‌شنبه به وقت محلی در جریان برگزاری نشست فصلی ژوئن شورای حکام طی سخنانی که در چارچوب طرح موضوع توانمندی‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی ارائه شد، ضمن یادآوری محکومیت شدید برنامه سلاح‌های هسته‌ای این رژیم از سوی کشورهای عضو جنبش عدم متعهد خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و برنامه هسته‌ای نظامی این رژیم را مایه نگرانی جدی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی دانست.
نماینده دائم کشورمان همچنین ضمن انتقاد شدید از سیاست‌زدگی و رفتار دوگانه غرب، در این زمینه خواستار منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته‌ای به این رژیم شد و نسبت به تاثیرات منفی برنامه هسته‌ای این رژیم بر امنیت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته‌ای هشدار داد.
وی همچنین گفت: دسترسی آزادانه دانشمندان هسته‌ای رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای برخی کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای در حالی صورت می‌گیرد که دانشمندان هسته‌ای کشورهای عضو ان‌پی‌تی از سوی تروریستی‌های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور می‌شوند.
نجفی همچنین با یادآوری درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی در قالب قطعنامه‌های مصوب آژانس و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته‌ای مبنی بر پیوستن فوری این رژیم به ان‌پی‌تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته‌ای آن تحت نظارت کامل پادمان‌های آژانس، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین‌المللی و با حمایت کورکورانه برخی کشورها با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین‌المللی به پبشبرد برنامه هسته‌ای نظامی خود ادامه است.
نماینده کشورهای عربی نیز در این نشست طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمایت غرب از توانمندی‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن کنفرانس 2015 ان‌پی‌تی، خواستار الحاق بی‌قید و شرط اسرائیل به ان‌پی‌تی و قرار گرفتن تاسیسات هسته‌ای این رژیم تحت پادمان‌های آژانس شد و تاکید کرد که تا تحقق این امر، موضوع توانمندی‌های هسته‌ای اسراییل که تهدیدی برای منطقه و جهان است، باید در دستورکار آژانس باقی بماند.
شایان ذکر است که هیأت آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا ضمن حمایت از اسرائیل، از طرح این موضوع در این نشست انتقاد کردند.
کد مطلب : ۱۳۰۲۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.