۰

افتتاح ۲۰ طرح درمانی در آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر بهداشت

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
افتتاح ۲۰ طرح درمانی در آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر بهداشت
به گزارش عصر تعادل، منطقه آذربایجان‌شرقی، طرح توسعه اورژانس بیمارستان الزهرای تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. طرح توسعه این اورژانس به متراز ۹۳۰ و با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان اجرا شده است.
در کنار این پروژه، اولین مرکز تغذیه وریدی کشور نیز در تبریز راه‌اندازی شد.
این مرکز، طرح مشترک وزارت بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد بوده است که در آن محلول‌های تعدیه وریدی به صورت کاملاً دقیق و استریل آماده سازی شده و به بیمار عرضه می‌شود.
این مرکز مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک مخلوط‌کننده سرم‌های تغذیه وریدی است که دستورات پزشک به صورت اتوماتیک و استریلیزه توسط این سیستم اجرا می‌شود.
راه‌اندازی این مرکز علاوه بر کاهش مرگ و میر و طول مدت بستری نوزادان، باعث کاهش مصرف بی رویه آنتی بیوتیک های گران قیمت شده که به نفع بیمار و سازمان‌های بیمه‌گر خواهد شد.
فرآیند ساخت این مرکز دو ماه به طول انجامیده و ۱۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
در کنار این مرکز، بخش تصویربرداری بیمارستان الزهرا نیز افتتاح شد.
از سوی دیگر، مجتمع فرهنگی، رفاهی امید در پردیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. 
اعتبار هزینه شده برای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و اتمام این پروژه حدود چهار سال به طول انجامیده است.
در همین حال، کلینیک سطح ۳ ارجاع دندانپزشکی در تبریز توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این کلینیک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد و در متراژ ۲۲۰ متر مربع با هزینه بالغ بر هزینه ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال با ۱۲ یونیت افتتاح شد. ساخت این مراکز در سایر استان‌ها نیز آغاز شده است.
به گزارش ایسنا، محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین افتتاح پروژه ‌های درمانی، رفاهی و دانشجویی اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۲ طرح در شهرستان تبریز و در مجموع افتتاح ۲۰ طرح در استان بودیم و تلاش‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌ها است تا کاستی‌های نظام سلامت تا حدی رفع شود که اجرای طرح تحول سلامت نیز گام مثبتی در راستای تحقق این هدف بوده است. 
وی افزود: اورژانس بیمارستان سینا و کودکان و اورژانس اهر نیز به اتمام رسیده است و اورژانس امام رضا (ع) نیز جزو یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین اورژانس‌ها است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: امید است تا روند ارجاع را در استان راه اندازی کنیم و صرفاً توسعه‌ی فیزیکی و ساختمان‌سازی به نام کلینیک مد نظر نباشد. 
 صومی بیان کرد: تجهیزات نیز به از ملزومات توسعه است و کارهای سخت افزاری نیز به منظور ارایه‌ی خدمات و بخش نرم افزاری است. 
وی با اشاره به افتتاح بخش "تی پی ان" نوزادان در بیمارستان الزهرا، افزود: قبلاً امکاناتی برای رسیدگی و شیردهی برای نوزادان نارس وجود نداشت و با افتتاح این بخش تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک شده است.
کد مطلب : ۱۳۰۲۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.