مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: در سال 93 تعداد شکایات در خصوص تنبیهبدنی، 1249 مورد بوده است که در سال 94 این عدد به 675 رسیده و در سال 95 به 349 مورد تقلیل یافته است.
به گزارش عصر تعادل، سید رحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه ثبت شکایات مردمی در راستای توسعه دولت الکترونیک طراحی شده است، اظهار داشت: در دولت الکترونیک برنامه این است که از مراجعه مستقیم مردم جلوگیری شود زیرا در همین مراجعات مستقیم زمینه برخی فساد و سوءاستفادهها ایجاد میشود.
وی افزود: در سال 93 تعداد شکایات در خصوص تنبیهبدنی، 1249 مورد بوده است که در سال 94 این عدد به 675 رسیده و در سال 95 به 349 مورد تقلیل یافته است.
میرشاهولد دلایل پررنگ شدن مسئله تنبیهبدنی در رسانهها با وجود نزولی شدن سیر آمار تنبیهبدنی را تشریح کرد و گفت: پررنگ شدن موارد تنبیهبدنی به دلیل گسترش اطلاعرسانی و فضای مجازی است و با توجه به آمار ارائه شده بر افزایش تنبیهبدنی دلالت ندارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، دلایل کاهش تنبیهبدنی را برشمرد و اظهار داشت: تلاش آموزش و پرورش برای آموزش معلمان و مدیران مدارس، اطلاعرسانی سریع و ایجاد حساسیت در جامعه و برخورد جدی با مسئله تنبیهبدنی توسط آموزش و پرورش از جمله این دلایل است.
میرشاهولد اضافه کرد: از مجموع 2318 شکایت مطرح شده در موضوع تنبیهبدنی در طول سه سال 93 تا 95، 1526 مورد یعنی 65 درصد وارد بوده و حدود 747 مورد ناحق بوده و اثبات نشده است.