۰

چاقوکشی به بهانه «چشم تو چشم شدن»

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
به گزارش عصرتعادل، چشم تو چشم شدن به بهانه‌ای برای درگیری بچه محل‌های بلوک 25 شهرک گلستان و در نهایت قتل یکی از آنها منجر شد.
 
در ساعت 23:30 مورخه 08 اردیبهشت 1396 وقوع یک نزاع و درگیری دسته جمعی در مقابل بلوک 25 شهرک گلستان شهرری به کلانتری 172 اعلام شد.

با حضور مأمورین و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد نزاع و درگیری مابین چند جوان صورت گرفته و طی آن دو نفر به نام های "علیرضا . ف" ( 27 ساله ) و "مجتبی . ع" ( 28 ساله ) بر اثر اصابت ضربت چاقو مجروح شدند که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و هر دو نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

با گذشت چند ساعت از شروع اقدامات درمان ، در مورخه 09 اردیبهشت 1396 به کلانتری 172 شهرری اعلام شد که "علیرضا . ف" به علت شدت جراحات وارده فوت نموده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات از دوست مقتول ( شاهد صحنه ) :

مجتبی که پس از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان ترخیص شده بود ، جهت انجام تحقیقات به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد.

وی در اظهاراتش با معرفی دو نفر از بچه های شهرری به نام های ابراهیم و امیر به عنوان افراد شرکت کننده در نزاع و درگیری منجر به قتل علیرضا به کارآگاهان گفت: به همراه مقتول در مقابل بلوک 25 شهرک گلستان ایستاده و در حال صحبت کردن بودیم.

وی ادامه داد: در همین حین دو نفر از بچه های محل به نام های ابراهیم و امیر که گویا از قبل نیز با متوفی سابقه اختلاف و درگیری داشتند ، به صورت پیاده از مقابل ما در حال عبور بودند که با متوفی چشم تو چشم شدن؛ یکی از آنها به نام ابراهیم به سمت متوفی آمد و گفت : "چرا نگاه می کنی ؟" و در ادامه مشاجره شروع شد؛ ناگهان ابراهیم با چاقویی که در اختیار داشت ، چند ضربه به من و متوفی زد و هر دو نفرشان از محل متواری شدند.

فرار دو متهم از مخفیگاهشان:

با شناسایی "ابراهیم . م" ( متولد 1365 ) و "امیر . س" ( متولد 1368 ) و بررسی سوابق آنها مشخص شد که هر دو نفر آنها از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت های بعنف و زورگیری هستند که پیش از این نیز دستگیر و زندان شدند.

در ادامه و با شناسایی مخفیگاه مجردی این دو نفر در شهرری ، کارآگاهان اداره دهم به این محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم پس از درگیری و اطلاع از مرگ مقتول از این محل متواری شدند.

دستگیری اولین متهم پرونده:
 
در شرایطی که دو متهم پرونده قبل از ارتکاب جنایت و به واسطه سایر اقدامات مجرمانه شان ، زندگی مخفیانه ای برای خود انتخاب کرده بودند اما کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه "امیر . س" شده ، با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، در مورخه 02 خرداد 1396 اقدام به دستگیری او کردند اما متهم اصلی پرونده کماکان متواری بود. 
 

دستگیری متهم اصلی پرونده:

در مورخه 26 خرداد 1396 ، یکی از شهروندان به واحد گشت کلانتری 102 پاسداران مراجعه و به مأمورین اطلاع داد که دقایقی قبل توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری قرار گرفته است .

بلافاصله موضوع به کلیه واحدهای انتظامی مستقر در محدوده خیابان پاسداران اعلام و طرح مهار جهت دستگیری سارق زورگیر به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرانجام سارق زورگیری شناسایی ، طی یک تعقیب و گریز دستگیر و به کلانتری 102 پاسداران منتقل شد .

با دستگیری این سارق زورگیر، در بررسی سوابق مجرمین سابقه دار و تحت تعقیب وی به نام "ابراهیم . م" شناسایی و مشخص شد که از سوی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحت تعقیب قرار دارد که بلافاصله هماهنگی لازم انجام و متهم به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد .

ابراهیم پس از انتقال به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهارات اولیه خود ، در خصوص انگیزه آغاز درگیری با متوفی به کارآگاهان گفت:از قبل با وی اختلاف داشتم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات از هر دو متهم بویژه متهم اصلی پرونده در مراحل مقدماتی است و بازپرس پرونده با صدور قرار بازداشت موقت ، هر دو متهم را جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده است.
کد مطلب : ۱۳۰۲۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.