۰

مازندران از واردات گاز ترکمنستان بی نیاز شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۰
به گزارش عصر تعادل، «حسن تربتی» مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از خط لوله دامغان ــ نکا اظهار داشت: در این پروژه 390 میلیارد تومان برای ساخت ورق و خط لوله، 110 میلیارد تومان برای تحصیل اراضی، 30 میلیارد تومان برای منابع طبیعی و محیط زیست و میراث فرهنگی، 220 میلیارد تومان برای اجرا و 70 میلیارد تومان برای ساخت دیگر کالاها هزینه شده است.

وی افزود: طراحی پایه و تفضیلی این پروژه مربوط به سال‌های 84 و 85 است و این پروژه که از طریق پیمان‌سپاری به‌روش pc اجرا شده و هزینه‌های آن از منابع داخلی و مطابق مصوبه شورای اقتصاد تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه "ظرفیت انتقال خط لوله دامغان ــ نکا 40 میلیون مترمکعب در روز است"، گفت: طول این خط لوله 170 کیلومتر و قطر آن 42 اینچ منشعب از خط انتقال گاز 48 اینچ شمال ــ شمال شرق کشور است.

تربتی با اشاره به بازشدن شیر گاز خط لوله انتقال گاز دامغان ــ نکا توسط وزیر نفت اعلام کرد: با آغاز بهره‌برداری از این پروژه، توزیع گاز در استان مازندران دیگر به واردات گاز از ترکمنستان وابسته نیست.
کد مطلب : ۱۳۰۳۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.