۰

15 هزار تونسی به داعش پیوسته اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷
به گزارش عصر تعادل،«هیثم ابوسعید» دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا و کمیسر حقوق بشر خاورمیانه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای در خصوص داعشی های اهل شمال آفریقا گفت: 15 هزار نفر از شهروندان تونسی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

به نقل از پایگاه خبری «الشارع المغاربی» وی افزود: شهروندان عراقی در صدر فهرست داعشی ها هستند به گونه ای که 35 هزار عراقی به این گروه تروریستی پیوسته اند و پس از آن سوریه با 25 هزار داعشی در رتبه دوم و عربستان با داشتن 18هزار داعشی در رتبه سوم قرار دارد .

بر اساس اعلام ابوسعید، 15هزار تونسی نیز به د اعش پیوسته اند و شمار لیبیایی های داعشی چهار هزار و 700 نفر و شمار الجزایری های داعشی، سه هزار و 700 نفر و شمار داعشی های مغرب دو هزار و 500 و شمار موریتانیایی های داعشی یک هزار و 300 تن است.

مقام های تونسی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که مانع پیوستن 15هزار جوان این کشور به گروه های تروریستی شدند.

هیثم ابوسعید تاکید کرد که خطر داعش فقط کشورهای عربی را تهدید نمی کند بلکه کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک، انگلیس و آلمان نیز در معرض تهدید قرار دارند.

دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا تصریح کرد بزودی فهرست دیگری در خصوص عناصر داعشی به ویژه پس از حوادث موصل منتشر می شود.

وی افزود: شمار داعشی ها در این فهرست 154 هزار و 700 نفر است که این باعث ایجاد سئوالات جدی در خصوص چگونگی شمارش عناصر داعشی می شود زیرا اختلاف آمار دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی در خصوص شمار عناصر داعشی بسیار زیاد است.
کد مطلب : ۱۳۰۳۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.