۰

تعیین تکلیف 3 موسسه مالی غیرمجاز

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵
به گزارش عصرتعادل، رئیس کل بانک مرکزی گفت: با تفاهم های انجام شده بانک های «تجارت»، «آینده» و «موسسه اعتباری ملل» مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسات «البرز ایرانیان»، «افضل توس» و «وحدت (آرمان)» را عهده دار شدند.
 
 
 ولی الله سیف از قطعی شدن تعیین تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز خبرداد و گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های بانک مرکزی تعیین تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز به سرانجام رسیده است. براساس تفاهم انجام شده، مسئولیت مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسات «البرز ایرانیان» به بانک تجارت، «افضل توس» به بانک آینده و «وحدت (آرمان)» به موسسه اعتباری ملل پس از هماهنگی با مرجع قضایی آغاز می شود.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مسئولیت تأمین هرگونه کسری متوجه موسسان و مدیران موسسات غیرمجاز است، عنوان کرد: در حال حاضر بررسی و ارزیابی میزان دارایی ها و بدهی های این موسسات در دست انجام است و در صورت احراز هرگونه کسری مسئولیت تأمین آن برعهده موسسین و مدیران موسسات مورد اشاره خواهد بود و از طرفی مرجع قضایی نیز نسبت به استیفای حقوق ذی نفعان اقدام خواهد کرد.

وی درباره آخرین وضعیت موسسه البرز ایرانیان یادآور شد: پرونده موسسه «البرز ایرانیان» در حال حاضر در مرجع قضایی مطرح شده است و قطعاً براساس تصمیمات قضایی و در صورت نیاز، بانک مرکزی آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه را دارد.
سیف با تأکید بر اتمام فعالیت موسسات غیرمجاز در بازار پولی کشور اظهار کرد: دستاورد حل و فصل و پاک سازی فضای اقتصادی کشور از موسسات اخلال گری که فعالیتشان هزینه های زیادی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده، بسیار ارزشمند و قابل توجه است. این مهم به برکت همکاری و هماهنگی دستگاه قضا، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و با تلاش مسئولانه و مجدانه همکاران اینجانب در بانک مرکزی حاصل شده است.
 
 
رئیس شورای پول و اعتبار حذف موسسات غیرمجاز را زمینه ساز انتظام بخشی در بازار پول دانست و گفت: حذف این موسسات زمینه لازم را برای کنترل حجم نقدینگی و هدایت مناسب نرخ سود فراهم می آورد و این امر در نهایت به افزایش اثربخشی سیاست پولی، هدایت مناسب تسهیلات نظام بانکی در حمایت از فعالیت‌های مثبت تولیدی و اقتصادی و نیز اصلاح نظام بانکی منجر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی خواستار هوشیاری مردم در برابر فعالیت موسسات غیرمجاز در آینده شد و گفت: حفظ این دستاورد مهم بسیار حیاتی است؛ ‌ باتوجه به این نکته از مردم عزیزمان تقاضا می کنم به هیچ وجه به موسسات و افرادی که ممکن است در آینده درصدد انجام فعالیت های پولی غیرمجاز با استفاده از سپرده های مردم برآیند، اعتماد نکنند.

سیف با بیان اینکه تجارب گذشته باید در نهایت منجر به آگاهی هرچه بیشتر هم وطنان شود گفت: تجربه تلخ گذشته برخی هم وطنان و سپرده گذاری آنها در برخی موسسات غیرمجاز باید حداقل این نتیجه مثبت را به بار آورد که آنان تحت تأثیر تبلیغات اغواکننده و با وعده نرخ های سود بالا  این موسسات بدون هرگونه نظارت قرار نگیرند. چراکه سرمایه های هم وطنان ما در معرض خطرات جدی قرار می گیرد. امیدوارم با دقت نظر هر چه بیشتر عزیزان شاهد چنین شرایطی در آینده نباشیم و بتوانیم با همکاری همه نهادها و دستگاه های مسئول از شروع فعالیت این گونه موسسات با جدیت جلوگیری کنیم.
کد مطلب : ۱۳۰۴۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.