۰

دوترته: رهبر کره شمالی احمق است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۱
به گزارش عصر تعادل، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین روز چهارشنبه به سبک خاص خود به انتقاد از کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی پرداخت و وی را «احمق» خطاب کرد. 

به گزارش رویترز، «دوترته» این اظهارات را چند روز قبل از برگزاری یک اجلاس بین‌المللی در «مانیل» که به طور حتم موضوع آزمایش‌های موشکی کره شمالی در آن مطرح خواهد شد، بیان کرد. 

رئیس‌جمهور فیلیپین همچنین با بیان اینکه رهبر کره شمالی در حال «بازی با اسباب‌بازی‌های خطرناکی» است، از آزمایش‌های موشکی کره شمالی هم انتقاد کرد. 

دوترته گفت: «کیم یونگ اون، احمق است... این آدم احمق دارد با اسباب‌بازی‌های خطرناکی بازی می‌کند. با آن صورت گوشت‌آلودش مهربان به نظر می‌رسد. اگر اشتباهی مرتکب شود، خاور دور به سرزمینی بایر تبدیل می‌شود. این جنگ هسته‌ای باید متوقف شود.»

«دوترته» ریاست «اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا» (ASEAN) را به عهده دارد. روز دوشنبه وزیر خارجه فیلیپین میزبان نشست این اتحادیه خواهد بود. در این اجلاس، نمایندگان 27 کشور حضور خواهند داشت. 
کد مطلب : ۱۳۰۴۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.