۰

نیمار، پادشاه جدید پاریس

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش عصر تعادل، تا لحظه‌ای که قرارداد ستاره برزیلی با پاری‌سن‌ژرمن امضا شد، شاید هنوز خیلی‌ها جدایی نیمار از بارسلونا را باور نمی‌کردند. او اما تصمیمش را گرفته بود و درنهایت آن را اجرایی کرد. انتقال نیمار به تیم اول کشور فرانسه حاشیه‌های متعددی به همراه داشته است؛ از فاش‌شدن دلیل جدایی این بازیکن از بارسلونا گرفته تا رکوردهایی که او با مبلغ قراردادش شکست، همه و همه مهمترین انتقال این فصل را رقم زدند.

انتقال ٢٢٢‌میلیون یورویی

دیدار روز چهارشنبه نیمار با اعضای تیم بارسلونا آخرین حضور او در تمرین آبی و اناری‌ها بود. دیگر کم‌کم باید باور می‌کردیم که ستاره برزیلی از بارسا می‌رود. پست اینستاگرامی لیونل مسی که منتخبی از عکس‌هایش با نیمار به صورت ویدیو منتشر شد، هم خیال همه را راحت کرد. نیمار راهی پاریس شد و درنهایت پنجشنبه‌شب خبر امضای قرارداد ٥ساله او با پاری‌سن‌ژرمن به مهمترین خبر روز فوتبال دنیا تبدیل شد.

گرانقیمت‌ترین انتقال تاریخ

شاید اگر به این نکته توجه کنیم که نیمار باارزش‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شده، به او حق بدهیم بارسلونا را ترک کند. پرداخت ٢٢٢‌میلیون یورو به باشگاه بارسلونا برای فسخ قرارداد با این باشگاه و دریافت سالیانه ٣٠‌میلیون یورو توسط خود نیمار سبب شد تا او عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ را از پل پوگبا ستاره فرانسوی که پارسال به منچستریونایتد پیوست، بگیرد. پوگبا تابستان‌ سال گذشته یوونتوس را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ١٠٥‌میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. در بزرگی این انتقال همین بس که با این پول می‌شود ٢ هواپیمای مسافربری، ١٠جت جنگی و یک جزیره کوچک اختصاصی خریداری کرد!

خداحافظی با هواداران کاتالان

نیمار بعد از عقد قرارداد خود با باشگاه فرانسوی بیانیه‌ای صادر کرد که به نوعی خداحافظی از هواداران بارسلونا بود. نیمار نوشت:   «زندگی یک ورزشکار همیشه با چالش روبه‌روست. برخی از آنها به مالیات مربوط می‌شود و بعضی‌ها به تصمیمات برمی‌گردد. بارسلونا بیش از یک چالش بود. با بازیکنانی هم‌بازی شدم که تنها می‌توان در بازی‌های کامپیوتری آنها را دید.» او به تمجید از مسی پرداخت و اعلام کرد: «افتخار داشتم با بزرگترین ورزشکاری که تا به حال در زندگی‌ام دیده‌ام، بازی کنم و مطمئن هستم هرگز بازیکنی بهتر از مسی را نخواهم دید. او تبدیل به هم‌تیمی و دوستم در بیرون و داخل زمین شد. افتخار می‌کنم که با تو هم‌بازی بودم. جزیی از خط حمله بارسلونا در کنار مسی و سوارس بودم که در تاریخ ماندگار شد.»

دلیل جدایی از بارسا

ستاره برزیلی جدید پاری‌سن‌ژرمن در پایان بیانیه خود به دلیل جدایی‌اش از بارسا پرداخته است:  »برای دومین‌بار در زندگی‌ام با پدرم مخالفت کردم. پدرم! تو را درک می‌کنم و به عقیده‌ات احترام می‌گذارم اما من تصمیمم را گرفتم. از تو خواستم مرا حمایت کنی و مانند همیشه این کار را انجام دادی. بارسلونا و کاتالونیا همیشه در قلب من خواهند بود اما به چالش‌ها و تجربه‌های جدید نیاز داشتم. پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن را پذیرفتم تا عناوین جدیدی را فتح کنم و به باشگاه کمک کنم تا بتواند به عناوینی که هوادارانش انتظار دارند، برسد. برای این کار کاملا آماده هستم. از لطف هواداران آبی و اناری و همه باشگاه سپاسگزارم. احساس می‌کردم اکنون زمان جدایی فرا رسیده است.»

استقبال فرانسوی‌ها

حضور نیمار در پاری‌سن‌ژرمن با استقبال ویژه هواداران تیم فرانسوی مواجه شده است؛ به محض این‌که باشگاه پاریسی اعلام کرد هواداران می‌توانند برای خرید پیراهن ستاره جدید خود به فروشگاه بزرگ ورزشگاه پارک‌دوپرنس و البته فروشگاه‌های معتبر دیگر مراجعه کنند، صف‌های طولانی شکل گرفت تا محبوبیت این بازیکن مشخص شود. براساس گزارش‌ نشریه «دیلی‌اکسپرس» انگلیس، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قیمت فروش هر پیراهن نیمار را ١١٢ پوند درنظر گرفته است که برای رقمی که بابت خرید این ستاره برزیلی هزینه کرده را دوباره به دست بیاورد، باید یک‌میلیون و٧٠٠‌هزار عدد پیراهن بفروشد.

امیدواری مالک قطری

ناصر الخلیفی، مالک قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که با دلارهای نفتی خود این باشگاه را درچند ‌سال گذشته به یکی از قدرت‌های برتر فوتبال جهان تبدیل کرده، از جذب نیمار بسیار خوشحال است. او در این خصوص گفت: ‌«نیمار جونیور یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان است. نگرش برتری‌جویانه‌ او، قدرت شخصیتی و حس رهبری، نیمار را به بازیکنی بزرگ مبدل کرده است. نیمار انرژی خیلی مثبتی را به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خواهد آورد. در طول ٦‌سال گذشته ما پروژه‌ای جاه‌طلبانه ساخته‌ایم که ما را به بالاترین سطح فوتبال فرانسه و اروپا رسانده است. اکنون با حضور نیمار جونیور و با حمایت هواداران خود که بزرگترین رویاهای ما را درک می‌کنند، متقاعد شده‌ام که حتی به بالاترین سطح فوتبال اروپا نزدیکتر از گذشته خواهیم شد.»
کد مطلب : ۱۳۰۴۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.