۰

برق ستاره‌ها در فصل جدید لیگ فرانسه

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
به گزارش عصر تعادل، این روزها فوتبال فرانسه بیش از همه درگیر خبر انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن است، تا جایی که شروع لیگ این کشور را هم تحت تاثیر قرار داده است. ستاره برزیلی که بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال و حتی ورزش به نامش ثبت شد، امروز قرار است در بازی مقابل امی‌ین در ورزشگاه پارک دپرنس به هواداران معرفی شود. البته نیمار تنها ستاره جدید لیگ فرانسه نیست. پاریس قبل از او موفق به جذب دنی آلوز شد. مارسی هم یک برزیلی باسابقه به نام لوئیز گوستاوو را به ترکیبش اضافه کرده. فالکائو، کاوانی و بالوتلی چهره‌های بین‌المللی دیگری هستند که همچنان در لیگ فرانسه حاضر خواهند بود. روی نیمکت‌های لیگ فرانسه هم چند نام آشنا به رقابت‌ها اضافه شده. رانیری به نانت پیوسته و بیلسا قرار است از لیل یک تیم جذاب بسازد. ژاردیم، امری، فاوره (نیس) و گارسیا (مارسی) هم این جمع را کامل می‌کنند. در این شرایط لیگ فرانسه که معمولا ستاره‌های کمتری نسبت به سایر لیگ‌‌های معتبر اروپایی داشته، در فصل جدید وارد عصر تازه‌ای می‌شود.
 
پاری‌سن‌ژرمن که فصل گذشته قهرمانی را به موناکو واگذار کرد با دو برزیلی جدیدش تنها به پس گرفتن قهرمانی فکر می‌کند. روی کاغذ نمی‌توان تصور کرد تیمی بتواند با شاگردان امری رقابت کند.
 
 
 موناکو که شب گذشته لیگ فرانسه را با میزبانی از تولوز افتتاح کرد نسبت به فصل گذشته تغییرات نسبتا زیادی داشته. این تیم که با صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زیر ذره‌بین رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفت، تابستان امسال تعداد زیادی از ستارگانش را به باشگاه‌های متمول انگلیسی فروخته است. برناردو سیلوا و بنژامین مندی به منچسترسیتی و تیموئه باکایوکو به چلسی رفتند و کیلیان امباپه هم مورد توجه رئال مادرید قرار دارد، هرچند برای بازی شب گذشته در فهرست تیمش قرار گرفت. او هفته گذشته رسما اعلام کرد که مایل به جدایی است، ولی باشگاه مصمم است او را حفظ کند.
 
 
موناکو برای پر کردن جای خالی بازیکنان جدا شده بیکار نبوده و طبق رویه باشگاه سراغ بازیکنان آینده‌دار رفته است. یوری تیلمانس، هافبک 20 ساله بلژیکی که با 25 میلیون یورو از اندرلشت خریده شده به اندازه باکایوکو جنگنده نیست، ولی تکنیک بالاتری دارد. او در شکست 2 بر یک موناکو مقابل پاری‌سن‌ژرمن در سوپرجام فرانسه نمایش خوبی داشت.
یوردی امبولا، مهاجم جوانی است که موناکو موفق شد از چنگ بارسا خارج کند. محصول 18 ساله لاماسیا فصل گذشته با هشت گل زده بهترین گلزن لیگ جوانان اروپا شد و انتظار می‌رود زیر نظر ژاردیم مثل امباپه مسیر شکوفایی را به سرعت طی کند.
 
مدعیان در کمین
 
 
مدعیان لیگ فرانسه را نباید در این دو تیم خلاصه کرد و مارسی هم با خریدهای جدیدش سومین بخت قهرمانی محسوب می‌شود. تیم پرطرفدار فرانسوی در تدارک تابستانی 6 بازی از 7 بازی‌اش را برد و در مقدماتی لیگ اروپا هم موفق به حذف اوستنده بلژیک شد تا نشان دهد کاملا آماده است.
 
 
بافه گومیس، بهترین گلزن مارسی به گالاتاسرای رفته، ولی والر ژرمن از موناکو خریده شده و با هت‌تریک مقابل اوستنده نشان داد که می‌توان روی او حساب کرد. همچنین کارلوس باکای کلمبیایی ممکن است در روزهای آینده برای تقویت خط حمله از میلان منتقل شود.
 
 
عادل رامی و لوئیز گوستاوو به ترتیب در خط دفاع و میانی مهره‌های مطمئنی هستند و خیلی زود به بازیکنان کلیدی تبدیل شدند. مانداندا، دروازه‌بان ملی‌پوش فرانسوی هم در بازگشت به مارسی برای هماهنگی نیاز به زمان زیادی نداشت. مارسی فردا شب در حضور تماشاگرانش با دیژون روبه‌رو می‌شود.
 
 
لیون هم مثل موناکو شاهد جدایی ستارگانش بود و با فروش بازیکنانی مثل لاکازت، تولیسو، گونالون و والبوئنا 118 میلیون یورو درآمد داشته. این تیم با جذب مارسلو دیاز از رئال مادرید و برتران ترائوره از چلسی (او فصل قبل در آژاکس بازی کرد) خط حمله جدیدی ساخته، ولی به دلیل تغییرات زیاد پیش‌بینی رتبه این تیم غیرممکن است. لیون امشب در هفته اول میزبان استراسبورگ تازه‌وارد است.
 
 
نیس فصل گذشته با کسب رتبه سوم همه را غافلگیر کرد و موفق شده بازیکنانی مثل دانته و بالوتلی را حفظ کند، ولی آینده سری، هافبک این تیم که مورد توجه آرسنال قرار دارد نامعلوم است. نیس که با حذف آژاکس به پلی‌آف لیگ قهرمانان صعود کرده، امشب میهمان سنت‌اتین است.
 
بیلسا، ستاره لیل
 
 
لیل هم جزو تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی این فصل لیگ فرانسه است. این تیم با مالکیت جدید و انتخاب بیلسا انقلابی را شروع کرده. تابستان امسال 13 بازیکن جدید اضافه شدند و مربی مشهور آرژانتینی حدود ده بازیکن را کنار گذاشت. بیلسا برای سبک بازی مورد علاقه‌اش که مبتنی بر پرس است، بازیکنان جوانی را انتخاب کرده. او در مارسی بسیار موفق بود و باید دید در شمال فرانسه این بار چه خواهد کرد. لیل در هفته اول میزبان نانت و رانیری است. نانت به همراه بوردو و سنت‌اتین دیگر تیم‌هایی هستند که می‌توانند در نیمه بالای جدول قرار بگیرند.
کد مطلب : ۱۳۰۴۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.