۰

سامانه سهام عدالت از دسترس خارج شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸
به گزارش عصرتعادل،با پایان یافتن مدت قانونی مشمولان سهام عدالت برای واریز مبالغ مابه‌التفاوت ارزش سهام و رویت صورت حساب در آخرین روز از شهریور ماه امسال ؛سازمان خصوصی سازی از توقف سامانه سهام عدالت تا 10 مهر ماه جاری خبر داده است.
سازمان خصوصی سازی بر اساس آیین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت مهلت داشت تا از ابتدای سال جاری برای مدت شش ماه نسبت به دریافت مبالغ ناشی از مابه التفاوت اقساط باقیمانده مشمولان سهام عدالت اقدام کند که برای این منظور با راه اندازی سامانه الکترونیکی سهام عدالت، ضمن انتشار صورت حساب هر یک از مشمولان امکان دریافت شماره شبای حساب بانکی به منظور واریز سود نقدی شرکت‌های سرمایه پذیر را فراهم کرد.
سازمان خصوصی سازی در عین حال اعلام کرده که این سامانه از تاریخ 10 مهر ماه با امکانات جدیدی دوباره در دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خواهد بود.
اطلاعات دریافتی از سازمان خصوصی سازی نشان می دهد از حدود 49 میلیون ایرانی دارنده برگه موسوم به سهام عدالت تا کنون بیش از 30 میلیون نفر از مشمولان در سامانه سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را ارایه داده‌اند.
از میان 61 شرکت سرمایه پذیر در سبد داریی های سهام عدالت تا کنون سهام 49 شرکت بورس و فرابورسی به این سبد منتقل شده و به زودی نخستین سود نقدی دریافتی از محل مجامع عادی سالیانه این شرکت ها بر اساس اولویت بندی صورت گرفته به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می شود.
بر این اساس قرار است در نخستین اقدام، همه مستمری بگیران و اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به علاوه عشایر فاقد شغل و یا از کار افتاده سود 150 هزار تومانی خود را طی سه قسط تا پایان امسال از سوی سازمان خصوصی سازی دریافت می‌کنند.
در عین حال آن دسته از مشمولانی که اقساط باقیمانده ناشی از ارزش یک میلیون تومانی سهام عدالت را تا مهلت قانونی شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کرده‌اند، نیز می‌توانند از جمله نخستین دریافت کنندگان سود سهام عدالت به شمار آیند.
مجموع کل سود دریافتی از مجامع امسال شرکت‌های حاضر در سبد سرمایه‌گذاری سهام حدود ٤ هزار و ١٥٠ میلیارد تومان است که حدود ٣٥٠ میلیارد تومان آن تاکنون از شرکت‌ها دریافت و باید به حساب مشمولان واریز شود.توزیع سود نقدی شرکت های سهام عدالت در حالی است که هنوز هیچ خبری از زمان دقیق آزاد سازی سهام عدالت با وجود اتمام دوره 10 ساله توزیع و دریافت اقساط آن نیست.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۳۰۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.