۰
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور:

۵۰ هزار زندانی در کشور ۱۱۰۰ نوع محصول تولید می‌کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
به گزارش عصرتعادل،رحیم مطهرنژاد در حاشیه بهره‌برداری از دو طرح تولیدی و خدماتی در مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه مرکزی، اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان یک نهاد غیردولتی است که با هدف حرفه آموزی و اشتغال زندانیان کشور و توانمند سازی زندانیان برای بازگشت مجدد به اجتماع تاسیس شده است.
وی افزود: به همین منظور این بنیاد با احداث ۸۰۰ واحد تولیدی در حوزه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان فعالیت دارد و توانسته برای حدود ۵۰ هزار زندانی در دو گروه اشتغال مولد و غیر مولد، شغل ایجاد کند.
مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به ایجاد اشتغال مولد برای ۳۵ هزار نفر از زندانیان اظهار کرد: این تعداد زندانی در قبال کاری که انجام می دهند دستمزد و حق الزحمه دریافت می کنند.
مطهرنژاد با اشاره به ایجاد واحدهای تولیدی در تمامی استان‌های کشور توسط بنیاد تعاون زندانیان کشور تصریح کرد: در حال حاضر هشت شرکت تخصصی وابسته به بنیاد در کشور فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار در حوزه کشاورزی فعالیت دارد که از این میزان ۲۴۰ هکتار اختصاص به پسته کاری و مابقی آن مختص تولید سایر محصولات کشاورزی مانند گندم، تولید قارچ، کلزا، صیفی‌جات و ... و فعالیت در حوزه دامداری است.
مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه به عنوان یکی از موفق ترین و بهترین مجتمع های کشور یاد کرد و گفت: این مجتمع توانسته است طی پنج سال گذشته سه طرح توسعه ای احداث کند که شامل ترمینال فرآوری پسته، میدان پسته خشک کنی و سوله سورت بندی و طرح آبیاری مکانیزه با تحت پوشش قرار دادن ۱۶۰ هکتار از باغات پسته با احداث استخر بزرگ با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب آب است.
وی به موضوع آموزش زندانیان به عنوان یک موضوع مهم در کشور اشاره کرد که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان مدیریت می شود و گفت: سالانه به طور متوسط ۷۰ هزار زندانی تحت آموزش قرار گرفته و گواهینامه مخصوص دریافت می‌کنند تا زندانی پس از طی دوران محکومیت برای اشتغال توانمند شود تا بتواند به راحتی جذب بازار کار شود.
وی با تاکید بر جذب زندانیان در بازار کار توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، افزود: باید نگرش خود را نسبت به زندانیان تغییر دهیم و یک زندانی پس از آزاد شدن از زندان شغلی متناسب با حرفه‌ای که در دوران محکومیت خود آموخته است، داشته باشد.
مطهرنژاد با تاکید بر اینکه فرد آزاد شده از زندان باید یک شهروند عادی در جامعه تلقی شود، تصریح کرد: اشتغال بکار زندانی پس از آزادی از زندان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و بازگشت مجدد به زندان و هزینه‌های نگهداری زندانیان را کاهش خواهد داد.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص تغییر نگرش مردم به زندانیان پس از طی دوران محکومیت و آزادی از زندان گفت: باید پذیرش زندانی پس از طی دوران محکومیت در جامعه بیشتر شود تا آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد
کد مطلب : ۱۳۰۷۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.