۰

اعضای شورای کار شرکت هپکو با وزیر صنعت دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷
به گزارش عصرتعادل،مجید لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی جلسه در ساعت 15.30 امروز با وزیر صنعت به منظور رسیدگی به وضعیت شرکت هپکو ترتیب داده شد که امید است به تصمیمات اثربخش و حل مشکلات منجر شود.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی و معوقات مالی کارگران هپکو، مهمترین چالش موجود را مکاتبات سهامدار شرکت به منظور تعلیق 600 نفر از کارگران دانست.
لطیفی تصریح کرد: متاسفانه این رویکرد سهامدار شرکت باعث ناراحتی کارگران شده است و قابل قبول نیست که در سال تولید و اشتغال 600 نفر بیکار شده و در واقع 600 خانواده با مشکلات عدیده مواجه شوند.
عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو ظرفیت کنونی هپکو را حدود 15 درصد دانست و افزود: هپکو شرکت بسیار ثروتمندی است و با تزریق نقدینگی می‌توان قراردادهایی که موجود است را اجرایی کرده و حتی ماشین‌های پیش‌فروش شده را تولید کرد و جانی دوباره گرفت، اما سهامدار شرکت هیچ گونه برنامه عملیاتی برای خروج از این وضعیت نابسامان ارائه نکرده است.
وی با بیان اینکه سهامدار اعلام می‌کند که مشکلات بانکی شرکت را رفع کرده است، اما همچنان مشکلات به قوت خود باقی است، اظهار کرد: این شرکت از سال 1385 طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد و این واگذاری در واقع ارتباطی به کارگر ندارد، اما به دلیل نبود هیچ‌گونه نظارت سازمان خصوصی‌سازی بر عملکرد سهامدار و نبود هیچ‌گونه حسابرسی واقعی، شیره هپکو مکیده شد و امروز با بدهی بسیار غیرفعال شده است.
لطیفی تصریح کرد: قطعا با تزریق چیزی در حدود 60 میلیارد تومان می‌توان هپکو را احیا کرد، اما با وجود مکاتبات بسیار با وزرای دولت و مسئولان استانی عکس‌العملی دریافت نشد و شرکت به سهامدار جدید که خود بدهی بسیار دارد واگذار شد.
وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان شرکت هپکو این شرکت به دست شخص نجات نمی‌یابد بلکه لازم است به بخش دولتی واگذار شود، البته در سال گذشته وزیر صنعت برای پذیرفتن این شرکت توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد، اما این امر عملی نشد. اگر این مدیریت شرکت به مدت دو سال به صندوق حمایت از صنایع واگذار شود احیا خواهد شد و امکان واگذاری مجدد به بخش خصوصی با اهلیت، متعهد و شایسته وجود دارد.
عضو شورای اسلامی کار هپکو با اشاره به این‌که کلیه شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل قطعا به وزیر صنعت منتقل خواهد شد، گفت: شرکت دارای 1100 کارگر است که از دی ماه سال گذشته تا امروز معوقات مالی دارند، البته خرداد ماه به صورت کامل و بخشی از تیرماه تسویه شده است، اما مابقی مطالبات هم‌چنان به قوت خود باقیست.
لطیفی تاکید کرد: کارگران هپکو تنها به دنبال رسیدگی به وضعیت شرکت و دریافت مطالبات خود هستند. خط قرمز کارگران، نظام و حکومت است و در این راستا خطایی نمی‌کنند، اما باید حرف آنها شنیده شود و مطالبات آنها مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است، کارگران هپکو امروز نیز در مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت این شرکت و معوقات خود هستند.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۳۰۷۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.