۰

تأثیر حضور حاج صفی در عملکرد زردپوشان اصفهانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۲
به گزارش عصر تعادل،سپاهان اصفهان در هفته های ابتدایی این فصل نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده و بدترین شروع در تاریخ لیگ برتر را داشته است. یکی از عوامل کسب نتایج نامطلوب سپاهان را می توان به در اختیار نداشتن بازیکن ملی پوش و ستاره این تیم یعنی احسان حاج صفی مرتبط دانست. به نظر می رسد سپاهان در سه چهار فصل اخیر وابستگی و اتکای زیادی به حاج صفی داشته و نبود این بازیکن می تواند تأثیرات منفی در عملکرد و نتیجه گیری زردپوشان اصفهانی داشته باشد. در ادامه سپاهان با احسان حاج صفی و سپاهان بدون حاج صفی را مقایسه خواهیم کرد.
 
حاج صفی در لیگ برتر پانزدهم تا هفته پنجم در سپاهان بود و با کسب ۴ برد و یک مساوی، ۱۳ امتیازی شد. پس از هفته پنجم این بازیکن چپ پا به بوندسلیگای دو رفت؛ سپاهان ۲۵ بازی بعدی لیگ پانزدهم را بدون حاج صفی بازی کرد و با کسب ۲۵ امتیاز، و در مجموع فصل ۳۸ امتیاز، به کار خود در لیگ برتر پانزدهم پایان داد.
 
سپاهان لیگ شانزدهم را هم بدون احسان حاج صفی آغاز کرد و در ۳ بازی نخست فصل او را در اختیار نداشت. یک باخت و ۲ پیروزی و کسب ۶ امتیاز حاصل کار زردپوشان در این ۳ بازی بود. با پیوستن حاج صفی به سپاهان، این تیم در ۲۷ بازی باقیمانده از لیگ شانزدهم توانست ۳۹ امتیاز دیگر کسب کند تا با مجموع ۴۵ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول فصل را به پایان برساند.
 
حاج صفی در این فصل با جدایی از جمع سپاهانی ها راهی یونان شد تا سال قبل از جام جهانی را در یک تیم اروپایی توپ بزند. و سپاهان هم تا پایان هفته هفتم لیگ هفدهم عملکرد ضعیفی داشت و تنها هفت امتیاز به دست آورد.
 
از مجموع ۶۷ بازی که سپاهان از ابتدای لیگ برتر پانزدهم انجام داده است، حاج صفی در ۳۲ بازی بازیکن سپاهان محسوب می شدکه حاصل آن کسب ۵۲ امتیاز و میانگین امتیازی ۶۲/۱ برای هر بازی بود. اما در ۳۵ بازی که زردپوشان دیار زاینده رود احسان حاج صفی را در اختیار نداشتند، تنها ۳۸ امتیاز به دست آوردند که میانگین آن برای هر بازی ۰۸/۱ است.
 
این آمار به خوبی تأثیر حضور احسان حاج صفی در ترکیب تیم سپاهان را نشان داده و غیبت وی به عنوان یکی از عوامل کسب نتایج ضعیف زردپوشان را آشکار می کند. سپاهان که در سال های پیش همواره به عنوان تیمی منسجم، هماهنگ و بدون وابستگی به ستاره ها در فوتبال ایران مطرح بود، در چند فصل اخیر، و پس از خداحافظی و جدایی بازیکنانی چون هادی عقیلی، محرم نویدکیا، شجاع خلیل زاده، محسن بنگر و ...، وابستگی بیشتری به احسان حاج صفی پیدا کرده و متکی به این ستاره ملی پوش خود بوده است.
کد مطلب : ۱۳۰۷۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.