۰

این کارگردان سینما را به آسایشگاه جانبازان راه نمی دهند + عکس

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳
به گزارش عصرتعادل،مراسم تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار با عنوان «و آن دقایق آبی» با حضور سردار غیب پرور، علی نصیریان، علیرضا قزوه، بیژن نوه باوه، محمدحسین مهدویان، محمد خزاعی، سید بهروز رضویان و جمعی از هنرمندان انقلاب در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
«احسان محمدحسنی» مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح و رییس بسیج هنرمندان و رییس سازمان هنری رسانه ای اوج ضمن عرض خیر مقدم به خانواده شهدا، اظهار داشت: این مراسم تقدیری از جانبازان، آزادگان، فرماندهان و اساتید رشته های هنری است که ظرف یکسال گذشته دست به خلق کارهای ماندگار و بی بدیلی زده اند.
رییس سازمان هنری رسانه ای اوج افزود: نیازی نیست که در این مراسم از مظلومت فرهنگ و هنر در طی سال‌های پس از انقلاب سخن به میان آورم. جمع حاضر هنرمندان ثابت کردند که می‌شود با دستان خالی در عرصه فرهنگ، هنر و ایثار آثار مناسبی تولید کنند. خوشبختانه عزیزانی مثل سردار غریب‌پور کارهای بسیار خوبی در عرصه مدیریت فرهنگ و هنر انجام دادند. امیدوارم که این لگوی سینمای دفاع مقدس بار دیگر جایگاه خود را به دست آورد.

وی گفت: امیدواریم این جلسه سرآغازی برای شنیدن اخبار خوب و توفیقات بزرگی به همت بچه های اهالی محله مظلوم هنر انقلاب باشد. نمی خواهیم از مظلومیت فرهنگ و هنر در دولت های مختلف حرف بزنیم اما همه می دانیم وارث چه سیاست و دستاوردهای فرهنگی هستیم.

محمدحسنی بیان کرد: بچه های هنر انقلاب با دست خالی سنگر فرهنگ و هنر را خالی نکرده اند و با سیلی صورت را سرخ کرده اند. امیدواریم با اعتمادی که فرمانده بسیج داشته اند که با همه قوا به میدان آمده اند و فرهنگ و هنر را در اولین اولویت خود قرار داده اند و رسانه را به مثابه شمشیر در عصر حاضر می دانند، به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.

مسئول بنیاد فرهنگی روایت ادامه داد: امیدوارم لوگوی روایت بار دیگر به لوگوی محبوب بچه های هنر انقلاب تبدیل شود.
در ادامه این مراسم نمایشی با موضوع حضرت رقیه(س) اجرا شد.
سپس محمد مهدی حیدریان، سردار غیب‌پرور، احسان محمدحسنی و هاشم میرزاخانی از برگزیدگان سینمای دفاع مقدس تقدیر کردند. در این مراسم از محمد خزایی، ابراهیم حاتمی کیا، سعید ملکان، طناز طباطبایی، منیر قیدی، محمود رضوی، بهروز شعیبی، محمد حسین مهدویان، سعید سعدی، ابوالقاسم طالبی، علیرام نورایی، سید حامد حسینی، محمدعلی باشه آهنگر، پرویز شیخ‌طادی و علی نصیریان به پاس ایفای نقش و تولید آثار مناسب در عرصه سینمای دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
محمد خزایی تهیه کننده سینما پس از دریافت جایزه خود گفت: من همیشه وقتی یک هدیه می‌گرفتم آن را پیش پدرم می‌بردم و می‌گفتم پسرت یک هدیه دیگر گرفت، حال چند روزی است که پدرم را از دست داده‌ام. من 40 سال از خدا عمر گرفتم اما چه کشیدند فرزندان شهدای مدافع حرم که امروز بدون پدر به مدرسه رفتند.

پرویز شیخ طادی نیز ضمن دریافت جایزه خود اظهار کرد: سال‌هاست که پیگیر جانبازان اعصاب و روان هستم تا جایی که دیگر آسایشگاه‌های بیماران اعصاب و روان دیگر مرا راه نمی‌دهند. امروز که سردار غیب‌پرور اینجاست می خواهم بگویم که بیماران اعصاب و روان وضعیت خوبی ندارند. آنها نمی‌توانند مثل مردم عادی زندگی کنند، متاسفانه در آسایشگاه‌های اعصاب و روان با این عزیزان برخورد مناسبی نمی‌شود. همیشه می‌گوییم که چرا دعاهایمان بالا نمی‌رود، اگر نظر من را بخواهید به خاطر این مشکلات است که دامان‌مان را گرفته است.
محمد مهدی حیدریان در این مراسم بیان کرد: توفیق حضور در این جلسه برایمان بسیار ارزشمند است.من افتخار می‌کنم که کارم را در سال 59-60 با شهید مرتضی آوینی و در جبهه‌های جنگ آغاز کردم. امروز بیش از 36 سال از آن روزها می‌گذرد، ما اگر می‌خواستیم در آن سال‌ها آینده نگری کنیم، به هیچ عنوان حال حاضری که سینمای ایران در آن به سر می‌برد را متصور نمی‌شدیم. حال امروز سینمای ما حال خوبی نیست که ما طی این سال‌ها دنبال آن می‌گشتیم. متاسفانه فیلم‌های ارزشی در سینمای ایران سهم اندکی پیدا کرده‌اند. ما تمام سعی‌مان را گذاشته‌ایم تا از این بخش حمایت کنیم.
وی گفت: سینمای ما سینمای قدرتمندی است و البته می‌توانست قدرتمندتر باشد اما حال امروز سینمای ما، حال خوبی نیست که همه ما به دنبالش می‌گشتیم. فیلم‌های ارزشی و متوجه مسائل جامعه با قوت ساخته نمی‌شود و این خطر بزرگی است.
حیدریان ادامه داد: در این چند سال اخیر ما دفاع مقدس دیگری را تجربه کرده‌ایم و آن عرصه مدافعان حرم بوده است. خوشبختانه جوانان فیلم‌ساز کشورمان دریچه جدید و دیدگاه جدیدی از سینمای دفاع مقدس‌مان در طی این سال‌های اخیر ارائه کردند. امروزه سینما تاثیر بسیاری بر کودکان، نوجوانان و جوانان کشورمان دارد. ما می‌توانیم با استفاده از این وسیله کارهای بزرگی انجام دهیم. ما در سازمان سینمایی اولویت اول‌مان را حمایت از آثاری گذاشته‌ایم که درباره ارزش‌های انقلاب اسلامی سخن به میان می‌آورند.
رئیس سازمان سینمایی افزود: عدم توفیق سینماها در دعوت از مردم نیز شاهدی بر مشکلات ما است. پس از جنگ فکر کردیم دفاع مقدس تمام شده است و تولیداتمان را کم کردیم که سیاست اشتباهی بود. اکنون سالانه تعداد کمی فیلم‌ در این حوزه ساخته می‌شود؛ امسال نیز شاهد تکرار همان تعداد فیلم خواهیم بود. زمانی فکر کردیم دفاع مقدس تمام شد و تولیدات سینمایی را کاهش دادیم اما در چند سال اخیر دوباره جبهه خودش را نشان داد که دستمایه‎های بزرگی به وجود آمد تا سینما ادای دین کند.
حیدریان ادامه داد: ما باید روایتگر صادقی از گوشه‌ی از ایثار و از خود گذشتگی رزمندگانمان باشیم. دریچه دیدن ارزش‌های واقعی انسانی دوباره در جبهه مقاومت باز شده است.
وی توجه به کسانی که بنا دارند ارزش‌ها را ارزشمند به تصویر بکشانند را اولویت سازمان سینمایی دانست و گفت: موظف هستیم بیشتر توانایمان را برای آثار فاخر بکار ببریم.
سپس رسول نجفیان خواننده و بازیگر کشورمان، روی صحنه آمد و چند بیت از شعر نماهنگ «رسم عاشقی» را در رسای شهدا خواند. بعد از کلیپ رسم عاشقی رونمایی و از رسول نجفیان تقدیر به عمل آمد.
در ادامه این مراسم سردار غیب‌پرور، سردار آزادی و بیژن نوباوه وطن روی صحنه آمدند و از خانواده شهید شیردل، خانواده شهید خدادادی، خانواده شهید سیرت‌نیا، خانواده شهید سهرابی، خانواده شهید رضایی، خانواده شهید یزدانی، خانواده شهید نوروزی، خانواده شهید عسگری، خانواده شهید عبداللهی و خانواده شهید کریمی تجلیل کردند.
سردار غیب‌پرور رئیس بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: عاشورا از جهت زمانی در مقطع زمانی کوتاهی رخ داده است و به لحاظ مکانی نیز محدود است در صورتی که این واقعه نوع بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: امسال هفته دفاع مقدس بسیار با برکت شده است، چرا که با آغاز محرم حسینی همزمان شده است. عاشورا از جهت زمانی بسیار محدود است و از نظر مکانی چندین کیلومتر بیشتر نیست؛ اما این مکان و زمان قیام و قیامت ادامه خواهد داشت. آنچه که در عاشورا می‌توان دید همان‌هایی است که در دفاع مقدس ما می‌توان جستجو کرد و آن‌ها عشق، ایثار و شهادت است. امروز ایثار و شهادت در عرصه فرهنگ و هنر معنی می‌شود. خوشبختانه هنوز در عرصه مقاومت جوانانی چون شهید حججی ایثار و شهادت را معنی کرده‌اند. چرا امروز امثال شهید حججی مدال افتخار می‌شوند، به خاطر اخلاص و ایثار این عزیزان. مردم ما مردمی هنردوست و هنرمند هستند، آنها هنر را درک می‌کنند و چقدر خوب است که ما اوج ایمان مسلمان ایرانی را با زبان هنر بیان کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همه جنگ‌های دنیا کشته می‌دهد اما چرا ما به شهدایمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم؟ رمز و راز این ماندگاری و محبتی که به آستان شهدا داریم بخاطر اتصال به دین خدا و حسین بن علی(ع) است.
سردار غیب‌پرور گفت:‌ دفاع مقدس در طول ۸ سال که یک عمر است، مینیاتوری از عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است. عشق، ایثار، محبت، ازخودگذشتگی و آن چیزهایی که کربلا را برای ما ماندگار کرده همه آن‌ها را می‌توان در دفاع مقدس دید.
وی ادامه داد: فرهنگ و هنر کشورمان باید بیش از پیش در خدمت انقلاب اسلامی دربیاید. آن راهی را که سید مرتضی آوینی آغاز کرده است را ما امروز باید ادامه دهیم. در پایان صحبتم عرض ادب می‌کنم به تمامی ژنراهای عرصه فرهنگ و هنر کشورمان.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ هنرمندان جلوه‌های ایثار که برگرفته از تابلوی بزرگ عاشوراست را به جهان منتقل کنند. مردم ما مردمی هنر دوست هستند. آن‌ها هنر را می‌فهمند و آن را درک می‌کنند. خوب است اوج ایثارگری و نجابت مسلمان ایرانی را با زبان هنر به مردمان دنیا معرفی کنیم. صحنه هنری ما یک اقیانوس از توانمندی‌های اهل ذوق و هنر است که می‌بایست در خدمت گسترش فرهنگ دفاع مقدس قرار گیرد. امیدواریم حرکت شهید مرتضی آوینی در روایت فتح با تیم جدید و جوان دوباره روشن شود و به همه ژنرال‌های هنر انقلابی ادای احترام می‌کنیم.
 
کد مطلب : ۱۳۰۸۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.