۰

هشدار آمریکا به اتباعش در عراق

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
به گزارش عصرتعادل، واشنگتن به اتباع خود در عراق نسبت به احتمال وقوع تنش‌ها طی همه‌پرسی کردستان هشدار داد. دولت کردستان عراق نیز فردا روز تعطیل رسمی اعلام کرد.
 
سفارت آمریکا در عراق امروز (یکشنبه) به اتباع آمریکایی مقیم عراق نسبت به تنش‌های احتمالی در جریان همه‌پرسی "استقلال کردستان عراق" هشدار داد.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است، شهروندان آمریکایی نباید به مناطق مورد مناقشه بین دولت عراق و کردستان از جمله کرکوک سفر کنند. همچنین رفت‌وآمد کارمندان سفارت محدود خواهد شد.

این هشدار پس از آن مطرح شده است که وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به شدت مخالفت خود را با همه پرسی کردستان اعلام و رهبران کرد را به ورود به مذاکرات با دولت عراق ترغیب کرد.

همچنین سفین دزی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، دولت اقلیم کردستان عراق فردا را به مناسبت برگزاری همه‌پرسی تعطیل رسمی اعلام کرده است.

دزی افزود: فردا به مناسبت روز برگزاری همه‌پرسی در شهرها و استان‌های اقلیم و مناطق مشمول همه‌پرسی روز تعطیل رسمی اعلام شد.

به گفته دزی، ادارات و ارگان‌های دولتی از روز سه‌شنبه شروع به کار می‌کنند.
کد مطلب : ۱۳۰۸۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.