۰

چرا سیدجلال مقابل الهلال بازی نکرد؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
به گزارش عصر تعادل،پرسپولیس چهار گل از الهلال خورد. تیم عربستانی فوق‌العاده مدرن و تماشایی بازی کرد و از هر حیث تیم برتر زمین بود اما پرسپولیس هم به‌شدت ضعیف نشان داد و بازیکنان این تیم در مسابقه‌ای که باید بهترین کیفیت شان را ارائه می‌دادند ضعیف کار کردند و اشتباهات فردی بلای جان تیم شد. در این میان خط دفاع پرسپولیس که سال گذشته نقطه قوت تیم بود چیزی در حد فاجعه آفرید و بازیکنان این خط بدترین‌های تیم شان بودند. جدا از غیبت انصاری و کامیابی نیا که محروم بودند و می‌توان در این فاجعه سهمی را برای غیبت آنها برداشت پرسپولیس روی نیمکت کاپیتان باتجربه و مستحکم خود را داشت که برانکو از او استفاده نکرد. حالا اینکه چرا حسینی بازی نکرد بعد از رقم خوردن این فاجعه 4 گله تبدیل به مهم‌ترین پرسش هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها از برانکو شده است.
 
دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شب قبل از بازی سیدجلال حسینی به برانکو گفته نمی‌تواند بازی کند اما دیروز یکی از خبرگزاری‌ها که نماینده‌ای در امارات و همراه پرسپولیس دارد به نوعی این خبر را تکذیب کرد. ظاهرا عده‌ای از بازیکنان اصلی تیم و البته خود سیدجلال از اینکه عنوان شده حسینی به برانکو گفته نمی‌تواند بازی کند شاکی شده و حتی می‌خواستند به این خبر واکنش نشان دهند. سیدجلال این مساله را تکذیب می‌کند و می‌گوید هیچ صحبتی بین او و برانکو در این باره مطرح نشده. واقعیت این است که سیدجلال دو شب قبل از بازی گفته بود آماده است و می‌تواند بازی کند اما برانکو هم گفته بود چون سیدجلال دو ماه بازی نکرده نمی‌تواند ریسک کند و تنها در شرایطی که لازم باشد او را به بازی خواهد گرفت.
 
اما این حرف هم دردناک و غیر قابل پذیرش است. حالا سوال بزرگ و اصلی اینگونه مطرح می‌شود که وقتی تیم حتی یک مدافع میانی تخصصی دیگر غیر از شجاع خلیل زاده ندارد چرا بهترین مدافع فصل گذشته تیم و بهترین مدافع فوتبال ایران طی سال‌های اخیر باید روی نیمکت بنشیند آن هم وقتی بدانیم مصدومیت را پشت سر گذاشته و قابلیت بازی دارد؟ چطور باید باور کنیم برانکو به خاطر ریسک مصدومیت دوباره یا ناآمادگی از خیر بازی دادن به بهترین مدافع فصل قبل لیگ و کاپیتانی که می‌توانست خط دفاع را جمع و جور کند گذشته است؟ چطور برانکو ریسک استفاده از مصلح بی تجربه و خام را در این بازی به جان خرید و چطور تشخیص داد که نوراللهی بعد از 9 ماه می‌تواند در شرایطی سخت به بازی بیاید و مشکلات خط میانی را کم کند اما قدرت ریسک استفاده از سیدجلال را نداشت؟
 
این پرسش‌ها البته ذهن را به جایی می‌رساند که تصور کنیم از ابتدای این فصل تا حالا مشکلاتی میان سیدجلال و برانکو وجود دارد که تا الان پنهان مانده است. کافی است یک بار دیگر اتفاقات اردوی اوکراین شامل مصاحبه و گلایه سیدجلال درباره سختی تمرینات، جدا شدن از تمرین گروهی، مصاحبه تند علیه کادر پزشکی تیم، درمان در اردوی تیم ملی، سکوت طولانی کادر پزشکی پرسپولیس درباره زمان بازگشت سیدجلال، بازگشت او در بازی با سیاه جامگان، مصدومیت دوباره‌اش و مصاحبه‌های ضد و نقیض برانکو و سیدجلال درباره زمان بازگشت این بازیکن را مرور کنید تا به این نتیجه برسید که اتفاقاتی افتاده که همه دنبال لاپوشانی آن هستند و این وسط حداقل یک نفر راست نمی‌گوید. با این تفاسیر همچنان باید دنبال این ماجرا رفت که آیا برانکو پروژه بیرون گذاشتن سیدجلال از ترکیب (بعد از اضافه شدن شجاع) را در سر داشته و بعد از آن گلایه حسینی درباره تمرینات سخت و طاقت فرسا بهانه لازم را برای نیمکت نشینی پیدا کرده؟ آیا اعلام مصدومیت سیدجلال در تمام این مدت تنها به خاطر این بوده که حرمت کاپیتان بیرون مانده حفظ شود؟ یادمان باشد او مقابل سیاه جامگان و زمانی که پرسپولیس نیاز داشت به میدان رفت اما اینکه چرا چنین نیازی مقابل الهلال و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حس نشد پرسش‌ها و ابهامات بسیاری در پی دارد که برانکو و کادر فنی پرسپولیس باید به آن پاسخ دهند.
کد مطلب : ۱۳۱۲۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.