۰

اجرای نمایش آئینی حبیب ابن‌مظاهر به یاد محسن

تاریخ انتشار
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳
به گزارش عصر تعادل، در ادامه ویژه برنامه‌های جلوه سوگ، نمایش آئینی حبیب ابن‌مظاهر پنجشنبه ششم مهر به یاد محسن حججی در میدان امام حسین(ع) اجرا شد.

حبیب ابن‌مظاهر از چهره‌های مطرح در واقعه عاشور است که این روزها نقل دفاعش از حریم امامت در راستای آرمان‌های مدافعین حرم زیاد به گوش می‌رسد.

به همین منظور و برای درک بیشتر و بهتر از مفهوم مدافع حرم بودن و نیز ذکر رشادت‌ها و دلاوری‌های همه آزادمردان در سراسر تاریخ، گروه نمایش آئینی عاشوراییان، مروری بر رشادت‌های او را انتخاب و پنجشنبه ششم مهر در میدان امام حسین (ع) به یاد محسن حججی شهید مدافع حرم اجرا کرد.

نقل است که حبیب ابن‌مظاهر در واقعه کربلا با وجود سن زیاد، همچون یک قهرمان شمشیر می‌زد و ۶۲ نفر از افراد دشمن را کشت. سر حبیب ابن‌مظاهر را در کنار سر حضرت عباس (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) در آرامگاه باب‌الصغیر در سوریه به خاک سپرده‌اند و بدنش را در چند متری آرامگاه امام حسین (ع) دفن کرده‌اند و هم‌اکنون نیز قبر او با ضریح نقره‌ای در نزدیکی ضریح امام حسین (ع) قرار دارد.
کد مطلب : ۱۳۱۳۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.