۰

عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی سند تداوم انتفاضه قدس

تاریخ انتشار
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۴
عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی سند تداوم انتفاضه قدس
به گزارش عصر تعادل، اخیرا یک شهروند فلسطینی ۳۷ ساله در عملیاتی استشهادی شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را هدف قرار داد. این عملیات موفقیت آمیز در نهایت به زخمی شدن هفت نظامی صهیونیست منجر شد.
سه تَن از نظامیان زخمی شده به دلیل شدت جراحات وارده به هلاکت رسیده و چهار تَن دیگر نیز به دلیل حجم بالای آسیبی که به آنها وارد شده، هنوز تحت درمان هستند. عامل این عملیات هم به ضرب گلوله صهیونیستها به شهادت رسید.
جنبش های حماس و جهاد اسلامی به عملیات استشهادی امروز در قدس اشغالی واکنش نشان داده و آن را تبریک گفتند. حماس اعلام کرد: «عملیات استشهادی امروز واکنشی طبیعی به جنایت های اشغالگران علیه فلسطینیان بوده است.  عملیات امروز این پیام را به صهیونیستها رساند که ملت فلسطین هیچ سازگاری با اسرائیلی ها ندارد و مقاومت در برابر آن را بهترین راهکار می داند». این جنبش مقاومت اسلامی در ادامه تأکید کرد که عملیات استشهادی امروز مرحله جدیدی در انتفاضه قدس به شمار می رود. 
مقاومت فلسطین: عملیاتهای شهادت طلبانه ، پایبندی ملت فلسطین به گزینه مقاومت برای مواجهه با جنایت های دشمن صهیونیستی را بار دیگر به منصه ظهور رساندجنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه بیانیه خود آورد: «این عملیات نشان داد که ملت ما تا زمان به دست آوردن آزادی کامل خود به مبارزه ادامه می دهد.  از سوی دیگر، «داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن تبریک عملیات استشهادی قدس، تأکید کرد: «این عملیات، تجلی بخش وجدان بیدارِ مسأله فلسطین».
جهاد اسلامی تأکید کرد: «این عملیات، اولویت های ملی را به جای خود بازگرداند؛ اولویت هایی که درهم آمیخته شده بودند. اولویت و هدف اصلی، قدس است؛ قبله اول مسلمانان».
درهمین حال، کمیته های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه ای عملیات استشهادی در قدس اشغالی را تبریک گفتند. در بیانیه کمیته های مقاومت آمده است: «این عملیات، پایبندی ملت فلسطین به گزینه مقاومت برای مواجهه با جنایت های دشمن صهیونیستی را بار دیگر به منصه ظهور رساند».
پس از این عملیات شهادت طلبانه موفقیت آمیز بود که نظامیان رژیم صهیونیستی به منزل عامل این عملیات در کرانه باختری یورش برده و خانواده وی را هدف ضرب و شتم قرار دادند.

واقعیت این است که انجام عملیات های استشهادی در اراضی اشغالی و علیه صهیونیستها ـ اعم از نظامی و شهرک نشین ـ گواه بر تداوم انتفاضه در این اراضی است. فلسطینیان با انجام چنین عملیات‌هایی، این پیام را به صهیونیستها مخابره می کنند که انتفاضه قدس نمُرده و همچنان زنده است و ادامه دارد.
صهیونیستها ثابت کرده اند که از تداوم انتفاضه در اراضی اشغالی به شدت هراس دارند و از هیچ تلاشی برای متوقف ساختن نهایی آن فروگذار نمی کنند و از ارتکاب هیچ جنایتی برای تحقق این هدف ابایی ندارند.
لذا اانجام عملیات های شهادت طلبانه در واقع سند محکمی بر تداوم انتفاضه مقدس فلسطینیان در اراضی اشغالی است؛ انتفاضه ای که بیش از هر عنصر و عامل دیگری، موجودیت رژیم صهیونیستی را با مخاطره مواجه می سازد. 
پیام دیگری که شهروندان فلسطینی از طریق انجام عملیات های شهادت طلبانه به گوش صهیونیستهای تا دندان مسلح می رسانند این است که تنها گزینه مد نظر آنها برای تداوم مبارزه با انجام عملیاتهای شهادت طلبانه به مثابه تداوم مقاومت مسلحانه در اراضی اشغالی است؛ مقاومت که باید  به کرانه باختری منتقل شوداشغالگران، مقاومت است و نه چیز دیگر. انجام عملیات های شهادت طلبانه به مثابه تداوم مقاومت مسلحانه در اراضی اشغالی است؛ مقاومت مسلحانه ای که باید برای انتقال آن از قدس اشغالی به کرانه باختری نیز تلاش کرد.
برهمین اساس، مردم فلسطین با فدا کردن جان خود در مسیر حفاظت و حراست از سرزمین اشغال شده شان، به صهیونیستهای اشغالگر این پیام را مخابره می‌کنند که گزینه مقاومت همیشه روی میز بوده و خواهد بود. این همان هدف اصلی، اساسی و استراتژیک رزمندگان مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست است. 
از سوی دیگر، این کاملا غیرعقلانی است که صهیونیستها هر ظلمی را علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین روا دارند و هر جنایتی را علیه آنها مرتکب شوند و در طرف مقابل، انتظار آن را داشته باشند که خود، در یک فضایی امن و در آرامشی کامل زندگی کنند.
عملیات های شهادت طلبانه در اراضی اشغالی و علیه اشغالگران تا دندان مسلح به معنای این است که آنها هیچگاه در امان نیستند و نمی توانند در سرزمینی که به زور غصب کرده اند، امنیت جانی‌شان را نیز تأمین کنند.
اشغالگران باید بدانند که اگر امنیت را از ملتی مظلوم سلب کردند، خود نیز از امنیت کامل برخوردار نیستند. عملیات های شهادت طلبانه، این مسأله را به آنها بیش از پیش گوشزد می کند.

 اکنون که تل آویو تمام تلاش  خود را برای به فراموشی سپرده شدن مسأله فلسطین به کار بسته اند، عملیات های شهادت طلبانه تأکیدی بر زنده بودن مسأله فلسطین استافزون بر این، اکنون که رژیم صهیونیستی و متحدان غربی ـ عربی آن تمام تلاش و همت خود را برای به فراموشی سپرده شدن مسأله فلسطین به کار بسته اند، عملیات های شهادت طلبانه تأکید مجددی بر زنده بودن مسأله فلسطین است.
این عملیات ها نشان می دهند که حتی اگر رژیم صهیونیستی و تمامی متحدان آن در منطقه خواستار به فراموشی سپردن مسأله فلسطین باشند، فلسطینیان اجازه تحقق چنین مسأله را نخواهند داد و نخواهند گذاشت که این خواب شوم برایشان تعبیر شود.
درحالی که تمامی کمک های محور غربی ـ عربی به سمت صهیونیستها سرازیر می‌شود و فلسطینیان هیچ سهمی ولو اندک از این کمکها ندارند، انجام عملیات های شهادت طلبانه کوچکترین کاری است که فلسطینیان می توانند در دفاع از خود انجام دهند.
تمامی این ها در حالی است که همچنان تشکیلات خودگردان فلسطین به سلسله اقدامات خود در خصوص سازش با اشغالگران صهیونیست ادامه می دهد. مسئولان این تشکیلات به ویژه پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، امید دوچندانی نسبت به ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی پیدا کردند، اکنون خود را به عنوان نماینده تمامی ملت فلسطین معرفی می کنند و معتقدند که مردم این کشور نیز در رویکرد سازشکارانه شان، از آنها حمایت می کنند.
عملیات های شهادت طلبانه حاوی این پیام برای سازشکاران نیز هست که آنها نماینده تمامی مردم فلسطین نیستند و نمی توانند مواضع شان را به پای خواسته های مردم فلسطین بنویسند و نتایج منفی آن را متوجه مردم سازند.
کد مطلب : ۱۳۱۳۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.