۰

خود کرده را تدبیر نیست

تاریخ انتشار
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۶
به گزارش عصر تعادل، فوتبال تنها یک ورزش نیست این پدیده اجتماعی در حال حاضر تا به جائی پیش رفته است که آن را نمی توان یک صنعت و یا تجارت تنها نامید فوتبال یک قدرت است زیرا مخاطب دارد و مخاطبینش بی هیچ ارتباط به رنگ و نژاد و ملیت و جنس و آئین و مذهب عاشقانه آن را دنبال می کنند این روزها فوتبال دارای ستارگانی است که بسی سر شناس‌تر و پر مخاطب‌تر و محبوب‌تر از هر سیاستمدار و هنرپیشه و چهره اجتماعی و فرهنگی است. 
 
فوتبال می تواند جنگ راه بیاندازد و همین فوتبال می تواند منشا صلح باشد فوتبال می‌تواند باعث اتحاد ملی و یا تفرقه شود و کمتر کسی است که فوتبال را حالا دویدن 22نفر بی‌کار به دنبال توپی بداند زیرا فوتبال مهم است و دولتها میلیاردها خرج می کنند که در سایه فوتبال بتوانند رشد کنند و این اتفاقی است که سالها شاهد آن هستیم به جنجال های میزبانی جام جهانی در قطر بنگریم و تصفیه های کادر هییت رئیسه فیفا که در ازای اعطای میزبانی به قطر شد
 
ملتها سرمایه های خود را در فوتبال حفظ می کند و نمی گذارند که کسی یادش برود که بزرگان آنها در فوتبال از چه کشورهائی هستند کسی می توانست از کشور لیبریا بداند بی آن که ژرژوه آ ستاره اسبق میلان و تیم ملی لیبریا نمی درخشید اما ما ..
 
چاپ کاریکاتور زشت بازیکن سوری تیم الهلال در صفحه اینستاگرامش که تازیانه ای در دست داشت و به بیرانوند و علی دائی تهدید می کرد را شاهد بودیم و این اتفاق در حالی افتاد که چند روز پیش بازیکن عربستانی این تیم هم به علی دائی اسطوره فوتبال کشورمان توهین می کند . همه ما خشمگین هستیم و دلمان سوخت از این همه زشتی که در فوتبال وجود دارد و می بینیم فوتبال عربستان که میلیاردها دلار خرج می کند اما در فوتبال جهان حتی یک چهره نزدیک به علی دایی و مهدوی کیا و علی کریمی نمی ‌واند بسازد و تنها کاری که می تواند بکند این است که تخریب کند حال خودشان و یا بازیکنانی از سوریه و ما شروع می کنیم انتقاد کردن و فریاد می زنیم که چقدر بی ادب هستند و... اما یک نکته بزرگ را نمی‌بینیم "خود کرده را تدبیر نیست"
 
خود کرده را تدبیر نیست
 
خود کرده ؟ تدبیر؟  در همان شب بازی پرسپولیس و الاهلی تماشاگر ایرانی تصویر علی منصوریان بازیکن پیشین تیم ملی را می آورد و او را در جلوی چشم همین آقایانی که کاریکاتور تازیانه زدن به اسطوره ما را می گذارد واو را مسخره می کنند و نه از مدیریت پرسپولیس و نه کانون طرفداری و نه از مدیر رسانه ای و روابط عمومی و نه حتی از بازیکنان به این حرکت اعتراضی نمی شود که البته چندان هم دور از ذهن نیست مدیریتی که سکوت در مورد اهمال کاری و رفتارهای زشت انتقال طارمی به ریز اسپورت کرده است چه کار به توهین علنی دارد؟ مدیریتی که نمی خواهد توضیحی به مردم بدهد که چگونه پولهای جناب هدایتی به طارمی به صورت سندی به نام باشگاه پرسپولیس است وقت ندارد که به امور فرهنگی بپردازد 
 
آری خود کرده را تدبیر نیست می پرسیم این فوتبال ما چند بازیکن جانشین علی دائی در این سالها معرفی کرده است ؟ هیچ
 
و در همین دیار چند نفر متولد شده‌اند که صدای علی دایی را تقلید می کنند او را مسخره کنند و حتی در تلویزیون و دیگر رسانه های این مملکت در مورد آنها تبلیغ می شود ؟ بی‌شمار.  این کاریکاتوری که چاپ شد به کجای غیرت و تعصب بازیکنان تیم پرسپولیس بر خورده که بیایند و حداقل فریاد بزنند که همه کار می‌کنند که این باخت را جبران کنند کجا دیدیم که این بازیکنان که بخاطر پول های خود مرتب اعتراض اینستاگرامی دارند به این حرکت اعتراض کرده باشند؟
 
ما خودمان توهین را باب کردیم این ما هستیم که هر روز به بهانه ای به سرمایه های خود توهین می کنیم این ما هستیم که ورزشگاه های ما بی اخلاق ترین مکان ها است این ما هستیم که فوتبالمان سراسر از توهین و فساد و شرم است و این ما هستیم که به مرده و زنده ورزشکارانمان فحاشی می کنند در جامعه حقیقی و مجازی ما یک روز به علی دائی و روز دیگر به اصغر فرهادی و یا ترانه علیدوستی و حتی پرفسور نادری و... توهین می کنیم و حالا می خواهیم حرمت ما را نگاه دارند آری خود کرده را تدبیر نیست.
کد مطلب : ۱۳۱۴۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.