۰

روسیه: نقش انگلیس علیه داعش اندک است

تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
به گزارش عصر تعادل،ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اگر سهم انگلیس در مبارزه با داعش غیرقابل ارزیابی توصیف می شود، برای حجم اندک اقدامات این کشور در مبارزه با تروریسم است.
 
وی روز جمعه گفت که وزیر دفاع انگلیس در باره نقش این کشور علیه گروه تروریستی داعش مبالغه گویی کرده، زیرا لندن نقش چندان قابل توجهی در این زمینه ایفا نمی کند.
 
 
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس مدعی شده است که لندن سهمی بی مانند و بسیار مهم در مبارزه با داعش و ضربه زدن به توانمندی این گروه داشته و توانسته تروریست ها را از دروازه های بغداد دور کند و همچنین آنان را در رقه سوریه در آستانه شکست قرار داده است.
 
 
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، کوناشنکوف با رد این ادعای وزیر دفاع انگلیس گفت که لندن در مبارزه با گروه تروریستی داعش، نقش کوچکی داشته است.
 
 
وی افزود: با نزدیک شدن زمان شکست و قلع و قمع کامل گروه تروریستی داعش در سوریه توسط ارتش این کشور با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه، شاهدیم نامنتظره وزیر دفاع انگلیس پشت سر ما بیش از همه با تروریست های داعشی در سوریه مبارزه و آنها را نابود کرده است.
 
 
وی افزود: در این رابطه باید از وزیر دفاع انگلیس پرسید، اواسط سال 2015 که داعش یک سوم عراق و بخش های عمده سوریه را در اشغال خود گرفت، لندن چه کرد؟
 
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: وزیر انگلیسی گزارش می دهد، نیروی هوایی این کشور از سال 2014 حدود 1500 حمله هوایی علیه داعش داشته است.
 
 
کوناشنکوف در پایان تاکید کرد: این در حالی است که نیروی هوافضای روسیه بیش از 99 هزار عملیات دقیق و تایید شده به مراکز تروریست های ضدسوری انجام داده است و این حملات بود که شکست راهبردی تروریست های داعشی را در سوریه رقم زد.
 
 
روسیه از مهرماه سال 94 پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیردریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شد.
 
 
کشورهای غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش ماه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است. 
کد مطلب : ۱۳۱۵۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.