۰

راز سه جنایت در تهران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
به گزارش عصر تعادل،در جریان سه جنایت که در پایتخت رخ داد سه مرد جوان به قتل رسیدند. این درحالی بود که عاملان اصلی دوپرونده درعملیات ضربتی کارآگاهان دستگیرشدند.
 
 ساعت 17:30 روز 5 مهر امسال مأموران کلانتری 169 مشیریه به‌دنبال تماس اهالی محله‌ای که از درگیری درخانه همسایه‌شان خبر می‌دادند راهی خانه قدیمی شدند. آنها پس از ورود به خانه با جسد غرق خون مرد جوانی روبه‌رو شدند. در چند قدمی او نیزپیکر نیمه جان مرد صاحبخانه به چشم می‌خورد. همزمان با انتقال مرد مجروح به بیمارستان، موضوع به بازپرس وکارآگاهان جنایی اعلام شد.
 
پس از حضور تیم جنایی در محل جنایت و تحقیقات مقدماتی جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت. از سوی دیگر مرد صاحبخانه که روی تخت بیمارستان تحت بازجویی قرارگرفته بود به قتل دوستش اعتراف کرد. باتوجه به وضعیت نامناسب جسمی متهم، بازپرس جنایی تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی ازعلت و انگیزه جنایت را به پس از بهبود نسبی صاحبخانه، موکول کرد.
 
 
جنایت به خاطر فحاشی
 
 
 دومین قتل نیز 19 ساعت پس از گزارش نخستین ماجرا، به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. ساعت 12:23 روز 6 مهر امسال مأموران کلانتری 125 یوسف آباد در تماس مسئولان یکی از بیمارستان‌های تهران، از مرگ مرد افغانی در بیمارستان باخبر شدند. طبق اظهارات مسئولان بیمارستان، سه هفته قبل دو مرد افغان که بر اثر اصابت چاقومجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافته بودند. اما با وجود تلاش تیم درمانی، یکی از آنها که مرد 30 ساله ای بود، تسلیم مرگ شد.تیم جنایی در نخستین گام، به تحقیق از مرد جوانی که همراه مقتول برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود، پرداختند. مرد افغان گفت: من و مقتول کارگر ساختمانی هستیم. روز حادثه با یکی از هم ولایتی هایمان سر اینکه چرا بد دهنی و فحاشی می‌کند جروبحثمان شد که ناگهان او دست به چاقو شد و هر دو ما را مجروح کرد. بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور بازداشت متهم فراری را صادر کرد.
 
 
جسدی در گونی
 
 
هنوز نیم ساعتی از اعلام مرگ مرد افغان نگذشته بود که بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان کشف جسدی قرارگرفت که داخل گونی در پشت بازار آهن یافت آباد رها شده بود. بدین‌ترتیب تحقیقات جنایی برای رازگشایی از این ماجرا نیز آغاز شد. متخصصین پزشکی قانونی با بررسی جسد اعلام کردند که مرگ بر اثر خفگی بوده و از زمان قتل نیز بیش از سه روز گذشته است. در تحقیقات محلی، خیلی زود هویت مرد افغان برملا و مشخص شد که او به همراه دو برادرش در همان حوالی زندگی می‌کرده است.
 
بدین ترتیب تیم جنایی راهی خانه او شده و در تحقیقات به دو برادر مقتول مشکوک شده و به دستور بازپرس، هر دوبرادر بازداشت شدند. دو مرد جوان در ادامه تحقیقات به قتل برادرشان اعتراف کردند. یکی از آنها به بازپرس جنایی گفت: برادرم روابط نامشروع زیادی داشت و همین مسأله باعث شده بود آبروی خانوادگی ما برود. به همین دلیل تصمیم به قتلش گرفتیم. روز حادثه پس از آنکه او را خفه کردیم، جسدش را داخل گونی سفیدی گذاشته و به محل جمع‌آوری زباله‌ها واقع در پشت بازار آهن انتقال دادیم.
کد مطلب : ۱۳۱۸۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.