۰

از عرضه‌ی «دوران عاشقی» در آمازون تا اجرای «کلنل»

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸
به گزارش عصر تعادل،«دوران عاشقی» بعد از عرضه در شبکه خانگی حالا از طریق سامانه «آمازون» پیش روی مخاطبان جهانی قرار گرفته است. 
پس از اکران در داخل و خارج «دوران عاشقی»علیرضا رییسیان و استقبال مخاطبان در شبکه خانگی که منجر به بازپخش فیلم شد، این ملودرام دارای رگه های انتقادی نسبت به سوداگران اقتصادی، به عنوان اولین محصول مستقل سینمای ایران (بدون داشتن شریک و پخش کننده خارجی) درشبکه جهانی آمازون که بزرگترین شبکه آنلاین پخش جهانی فیلمهای سینمایی است عرضه شد.
«دوران عاشقی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان توسط کمپانی ایرانی-امریکائی Majsam پخش نسخه با کیفیت ممتاز و VOD خود را روز گذشته از سایت آمازون اغاز کرد و  به این ترتیب پای تولیدات سینمایی ایران به این بازار بزرگ سمعی بصری جهانی گشوده شد.
کمپانی آمازون یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال در زمینه اینترنت و IT  است که پس از اپل، گوگل و ماکروسافت چهارمین شرکت بزرگ و سودآور جهان در این حوزه ‌می‌باشد و با بیش از ۸۰ میلیون بیننده بزرگترین و پربیننده‌ترین شبکه خانگی اینترنتی جهان به حساب می‌آید.
در حال حاضر بیش از بیست هزار فیلم سینمایی و سریال‌ تلویزیونی مختلف در این وب‌سایت عرضه شده است و بزرگترین کارگردانان جهان با آن همکاری می‌کنند. این سایت بزرگ اینترنتی در کشورهایی نظیر ایالات متحده امریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا، کانادا و… سرویس پخش دارد.
نمایش فیلمی گمیچی در جشنواره فیلم لوکاس  فرانکفورت آلمان
فیلم سینمایی  " گمیچی"  به کارگردانی مجید اسماعیلی  در  جشنواره فیلم لوکاس فرانکفورت  آلمان به نمایش در میآید.
چهلمین  دوره جشنواره  فیلم لوکاس در فرانکفورت به نام (LUCAS - International Festival for Young Film Lovers)  و فیلم گمیچی  به کار گردانی مجید اسماعیلی در این جشنواره حضور دارد.
این فیلم  در بخش مسابقه شرکت دارد و قرار است با حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم  به نمایش در بیاید.   
چهلمین دوره جشنواره  فیلم لوکاس از 9 الی 15 مهر در فرانکفورت المان برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی گمیچی که  جوایز بسیاری را کسب کرده است هم اکنون در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حسن نوجوانی است که سعی دارد کشتی به گل نشسته پدرش را احیا کند.
مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف صفری بختیاری، حمیده مقدس زاده، فضیله مجلسی، شراره زندی و ... بازیگران این اثر هستند.
عوامل فیلم سینمایی «گمیچی» عبارتند از کارگردان: مجید اسماعیلی پارسا، نویسندگان: مجید اسماعیلی پارسا، امیرمحمد عبدی، مدیر فیلمبرداری: محمد عبدی، طراح صحنه و لباس: هاشم مرادی، طراح گریم: شهرام ولی‌پور، صدابردار: مهدی اکبریان پور، تدوین: اسماعیل منصف، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، عکس: وحید رضوی، مشاور رسانه‌ای: علی زادمهر، تهیه کننده: جواد قلی زاده. اداره کل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما عرضه بین المللی فیلم  " گمیچی" را بر عهده دارد.
17 اثر از ایران در راه جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی
هفده اثر از ایران برای حضور در جشنواره جهانی فیلم های ورزشی که آبان ماه امسال در میلان ایتالیا برگزار می‌شود، معرفی شدند.
 17 فیلم از جمع فیلم های متقاضی شرکت در یازدهمین  دوره جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی که  تا 25 شهریور ماه امسال نسبت به ثبت نام از طریق سایت جشنواره اقدام کرده بودند انتخاب و به فدراسیون فیلم های ورزشی (FICTS)  ارسال شد.
این آثار شامل سه کلیپ، دو انیمیشن، یک برنامه تلویزیونی، پنج مستند کوتاه و نیمه بلند، دو مستند بلند، دو فیلم داستانی بلند و دو فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند است.
نماهنگ‌های  Hiking at Harandeh و do it ساخته سید محمد جمال حسینی، کلیپ 90 ساخته شهاب الدین نجفی، انیمیشن‌های «حس مشترک» ساخته محمدحسین عرفان منش و «یوز ایرانی» ساخته شفیقه آسانی و برنامه تلویزیونی «لافند بازی» ساخته مجتبی پوربخش، مستندهای کوتاه و نیمه بلند «پرچم دار» ساخته ابوذر حیدری، «کلاه شیشه‌ای» ساخته محسن خان جهانی، «کوه آهن» ساخته مصطفی دالایی، «خواهران غریب» ساخته حسین همایونفر، «اعتراض وارد نیست» ساخته فرناز و محمدرضا جورابچیان، مستندهای بلند «فوق ماراتن» ساخته سعید کشاورز و «آوانتاژ» ساخته محمد کارت، فیلم های بلند داستانی «عشق نیکان» و «آوار» ساخته سیده فرزانه امینی و فیلمهای داستانی کوتاه و نیمه بلند «آریو والیبال» ساخته محمد بخشی و «گزارشگر» ساخته محمد خردمندان هفده اثر ارسال شده از ایران به این دوره از جشنواره هستند.
جشنواره بین‌المللی فیلم های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی (FICTS)  است که به عنوان مرحله مقدماتی جشنواره فیلم های ورزشی به شمار می آید و وظیفه انتخاب تولیدات و آثار فیلم سازی ورزشی را برعهده دارد. این جشنواره به منظور رقابت بین فیلم سازان، برنامه سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهرهای خلاق، همگام با سیاست های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک یا پارالمپیک وFICTS،  در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم های ورزشی برگزار خواهد شد.
آثاری که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند باید دارای موضوع یا مضامین ورزشی بوده و با هدف ترویج اهداف المپیک، جنبش المپیک و تقویت روحیه و منش ورزشکاری تولید شده باشد.
علاقه مندان جهت شرکت در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی ایران و چهارمین جشنواره عکس ورزشی، می توانند تا 25 آبان ماه با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.sport-film.com  نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران با همکاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارلمپیک ، وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما، شهرداری تهران و دیگرنهاد های مرتبط با فدراسیون ورزشی کارگران از 26 تا 29 آذر ماه به دبیری سید مجتبی علوی در تهران برگزار می‌شود و آثار برتر به جشنواره جهانی فیلم های ورزشی 2018 میلان معرفی خواهند شد.
اجرای نمایش «کلنل» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود
اجرای نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور از روز جمعه چهاردهم مهر ماه با حضور تعدادی از بازیگران سرشناس تئاتر کشورمان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر  آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «کلنل» عنوان نمایش جدیدی است که از روز جمعه چهاردهم مهر ماه به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.
در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 19:30 به مدت 100 دقیقه روی صحنه خواهد رفت حسین پاکدل، شهرام‌ حقیقت‌دوست، اتابک نادری، سیروس همتی، آرش آصفی، مونا فرجاد، آتیه جاوید، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، وحید نفر، علیرضا ناصحی، الهه شه‌پرست، حسین شفیعی، محمد شکری، سیامک توده فلاح، محسن مهری دروی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، زینب قمری، میلاد ابراهیمی، مهیار طهماسبی، حامد بدیعی، نگار جعفری، سروناز جمشیدی، امیر باد بدست و آیسان حداد به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که سالار عقیلی خواننده صاحب نام موسیقی قطعاتی را به آهنگسازی بابک زرین برای نمایش «کلنل» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور خوانده است .
علی زارعی مدیر تولید، علی شهبازی دستیار و برنامه ریز، رضا شاپور زاده طراح صحنه، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، رضا خضرایی طراح نور، مریم نراقی مشاور رسانه‌ای، مهدی آشنا عکاس، علی المعی موسیقی گروه اجرایی نمایش «کلنل» را تشکیل می‌دهند.
نمایش «کلنل» در سال‌های مشروطه دوم (مشروطه صغیر - استبداد محمدعلی‌شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان «عزیز» جوان ۳۵ ساله‌ی متمول و جاه‌طلبی از خاندان قاجار است که به‌دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است.
بلیت فروشی نمایش «انتری که لوطیش مرد» آغاز شد
همزمان با رونمایی اولین تیزر نمایش «انتری که لوطیش مرد» به کارگردانی بابک محمدی بلیت فروشی این نمایش در سایت تیوال نیز آغاز شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای، «انتری که لوطیش مرد» برداشتی آزاد از کتاب صادق چوبک با همین نام است که بابک محمدی آن را به نگارش درآورده و به اجرا گذاشته است.
«انتری که لوطیش مرد» به تهیه‌کنندگی مسعود حاجی‌ها و با بازی متفاوت محمود اکبر شاهی به عنوان تنها بازیگر این نمایش از 12 مهر ماه تا 3 آبان ماه، ساعت 19:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: فاطمه عرب کرمانی، دستیاران: سید هادی تدین صدوقی و ابوالفضل سید آبادی، طراح صحنه: مسعود حاجی‌ها، مدیر روابط عمومی: مریم قربانی نیا، عکاس: مهدیه خدا بنده لو، مدیر اجرایی تماشاخانه: پیام لاریان.
نمایش «یه وا» در جشنواره‌ی «میل ولی»
فیلم سینمایی «یه وا» نخستین ساخته آناهید آباد در بخش سینمای جهان چهلمین جشنواره فیلم میل ولی به نمایش درمی‌آید.
فیلم «یه وا» که در چند روز اخیر از سوی ارمنستان جهت رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده، در مقام محصول مشترک ارمنستان و ایران در دستور کار پخش بین المللی بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته و پیش از این در جشنواره جهانی فیلم مونترال نیز به نمایش درآمده است.
چهلمین جشنواره فیلم میل ولی از ۱۳ تا ۲۳ مهر سال جاری در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود.
«سوزنبان» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو شد
فیلم انیمیشن «سوزنبان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی خرمیان، برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» آمریکا شد.
دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» طی روزهای 23 و 24 سپتامبر 2017 در کشور آمریکا برگزار شد و فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته «مهدی خرمیان» در آیین پایانی این رویداد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره شد.
امسال 42 فیلم ایرانی در این جشنواره رقابت داشتند. انیمیشن «داش آکل» ساخته هاجر مهرانی و مستند «پسر حاج علی» به کارگردانی حمید کوهپایی، از دیگر آثار تولیدی این «مرکز» در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو بودند.
انیمیشن «سوزنبان» درباره‌ی سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست... این فیلم در مردادماه سال جاری برنده جایزه «آقای رُوسی» از جشنواره «کارتون کلاب ایتالیا» ایتالیا شده بود؛ ضمن اینکه منتخب بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن «سئول» کره‌جنوبی (SICAF) نیز بود.
کد مطلب : ۱۳۱۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.