۰

«چه کسی سهراب را کشت؟» کنکاشی درباره مرگ است/ اجرای اثری فانتزی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
«چه کسی سهراب را کشت؟» کنکاشی درباره مرگ است/ اجرای اثری فانتزی
به گزارش عصر تعادل،شهرام کرمی کارگردان نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» که در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود درباره استقبال از این اثر نمایشی به خبرنگار گفت: خوشبختانه تا امروز بازخوردها از این اثر نمایشی خوب بوده است و با توجه به اینکه این نمایش نه از بازیگران سلبریتی برخوردار است نه تبلیغات خاصی برای اجرای آن صورت گرفته از استقبال مخاطبان راضی هستم و به دلیل بازخوردهای مثبتی که دریافت کرده ایم هم خودم و هم گروه نمایش با رضایت و انرژی بیشتری کار را اجرا می کنیم.
وی درباره مضمون این نمایش بیان کرد: در اجرای «چه کسی سهراب را کشت؟» دست روی مقوله ای بسیار سخت یعنی مرگ آگاهی و مرگ اندیشی گذاشتم. بشر همیشه از مرگ گریزان بوده است بنابراین نوشتن درباره این مساله نیاز به تفکر و فلسفه فکری خاصی دارد و باید از زاویه دید متفاوتی به آن نگاه کرد. تلاش کردم در این نمایش با داستانی ساده و قابل باور درباره مرگ کنکاش کنم و تفکر و اندیشه انسان امروز را درباره مرگ بازتاب دهم.
این کارگردان تئاتر متذکر شد: ما در این نمایش در برابر مرگ، امید، زندگی و عشق را قرار دادیم همچنین یکی از ویژگی های نمایش این است که اثر ریتم کندی دارد اما در عوض تمپو تندی را شاهد خواهیم بود. شخصیت های نمایش به شکل بیرونی درگیر مرگ هستند اما جریان زندگی در درون آنها شکل می گیرد و هرچه به پایان اثر نزدیک می شویم مفهوم عشق، امید و زندگی نمود بیرونی می یابد و باعث خوشحالی من است که مخاطبان نمایش به مفهوم مدنظر ما در این کار فکر کنند. تلاش کردم با توجه به شناختی که از تماشاگران دارم همه نوع مخاطبی را به درک و دریافت درست نسبت به نمایشنامه برسانم و آنها را به فکر وادارم.
کرمی درباره پرداختن به مفاهمی انسانی در آثار اخیرش بیان کرد: از سال ۹۰ به بعد در نمایش هایم هربار به سراغ یک مضمون انسانی رفته ام و سه نمایش اخیرم نیز در راستای تکمیل یک تریلوژی با مضامین هویت، عشق به سرزمین و امید بی پایان بشر بود تا اینکه در این نمایش مرگ به عنوان آخرین موضوع این تریلوژی را تکمیل کرده است. تلاش من این بوده که مفاهیم زندگی را تا جایی که امکان دارد، ارایه کنم. نمی توانم بگویم که دیگر دنبال این مضامین نمی روم اما اگر بخواهم چشم اندازی برای آینده ترسیم کنم علاقه مند هستم به سراغ موضوع و سبک و ساختار متفاوتی بروم.
کارگردان «مدریک» در پایان درباره دیگر فعالیت هاش عنوان کرد: علاقه مند هستم در آینده کاری شاعرانه و فانتزی را به صحنه ببرم. مدتی است که درگیر نگارش یک نمایش کودک شده ام که «دیو میاد میبردت» نام دارد و از فضایی شاعرانه و فانتزی برخوردار است و کار متفاوتی از لحاظ نگارش و اجرا برای خودم خواهد بود.
نمایشنامه «چه کسی سهراب را کشت؟» با اقتباس از شاهنامه به نگارش در آمده و به بازخوانی معاصر داستان رستم و سهراب می‌پردازد. در این نمایش بازیگرانی چون بهرام شاه محمدلو، رویا افشار، فرید قبادی، سروش طاهری، حسین پورکریمی و آبان حسین‌ آبادی حضور دارند.
«چه کسی سهراب را کشت؟» تا ۲۰ مهرماه هر روز ساعت ۱۹ در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۲۰۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.