۰

اعتیاد با عزمی ملی قابل کنترل است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
اعتیاد با عزمی ملی قابل کنترل است
به گزارش عصر تعادل، دکتر محمدحسن فرهادی گفت: مشارکت جامعه و سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر اهمیت بسزایی دارد و معتقدم تا مشارکت عموم جامعه نباشد هیچ آسیب اجتماعی کنترل نخواهد شد.
وی تاکید کرد: لازم است از توان و ظرفیت‌های فردی و گروهی افراد استفاده شود تا بتوانیم گفتمان مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کنیم، لذا مشارکت مردم اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.
این پژوهشگر حوزه اعتیاد بیان کرد: موفقیت رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر مستلزم اجرای درست برنامه‌های آن و استفاده از  ظرفیت‌ها است، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در واقع مکمل برنامه‌های درمانی و پیشگیری از اعتیاد است.
فرهادی افزود: حدود  25 الی 30 سال است برنامه‌های مختلف مدیریت درمان اعتیاد در کشور در حال اجراست که همگی براساس رویکردهای علمی بوده است اگر بودجه برنامه‌ها و پایش مناسبی برای آنها وجود داشته باشد نیازی به طرح‌های جدید همچون توزیع مواد مخدر دولتی که چند ماه پیش پیشنهاد شد، نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه در میان اقشار مختلف جامعه نوجوانان و جوانان در رابطه با اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی آسیب پذیرتر هستند، گفت: این موضوع نیازمند گسترش آموزش‌ها در نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده و مدرسه است.
این پژوهشگر حوزه اعتیاد تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و آگاهی رساندن به جوانان و نوجوان در مورد عوارض مصرف مواد مخدر در همه دنیا مساله ثابت شده‌ای در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرهادی در ادامه مدرسه را به عنوان یک سنگر مهم در امر پیشگیری از اعتیاد خواند و گفت: باید مسوولان آموزش و پرورش سیاست‌گذاری‌های درسی را به سمتی پیش ببرند که از آموزش‌ها به سمت خلاقیت پیش رود و تنها موضوع حفظ درس و مفاهیم مد نظر نباشد، این مساله علاوه بر اینکه فضای آموزشی را از یک نواختی جدا می کند، نشاط و خلاقیت دانش‌آموز را هم به همراه دارد.
وی در پایان تاکید کرد: ظرفیت مبارزه با مسائل و مشکلات اجتماعی در کشور وجود دارد و اعتیاد نیز با یک عزم ملی قابل کنترل است.
کد مطلب : ۱۳۲۰۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.