۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات: نگاه آموزش عالی نیاز به خانه تکانی دارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات: نگاه آموزش عالی نیاز به خانه تکانی دارد
به گزارش عصر تعادل، محمدمهدی زاهدی در هشتمین سمینار ابرساختارهای جبری و ریاضیات فازی در دانشگاه مازندران اظهار داشت: جهاد علمی می تواند مسیر بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این سمینار تبادل نظر و ایده پردازی است که می تواند خط مشی های جدیدی را در ذهن افراد متبادر کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش عالی کشور در حال حاضر با سیاست کلان کشور همخوانی ندارد و با یک آمایش سرزمینی می توان طرح های جدیدی را در جامعه پیاده کرد.
وی افزود: در ۳ سال گذشته وضعیت آموزش عالی مناسب نبوده است که امیدواریم هرچه سریعتر با مشخص شدن وزیر علوم وضعیت آموزش عالی کشور ساماندهی شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث آمایش سرزمینی باید نگاه به آموزش مهارتی متمرکز شود چرا که دانشجویان پس از گذراندن دوره تحصیلات نیاز به اشتغال دارند.
وی خاطرنشان کرد: نیاز جامعه این است که در ۱۰ سال آینده آموزش مهارتی به مرز ۵۰ درصد برسد و یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس تعیین تکلیف وزیر علوم برای اجرای طرح آمایش سرزمینی و ساماندهی مسائل علمی است.
وی افزود: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات به دانشگاه ها اختصاص پیدا کرده است که نیاز است دانشگاه ها برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.
زاهدی خاطرنشان کرد: در سمینارها نباید فقط مقاله برای مقاله باشد و تلاش باید بر این محور باشد که مقاله ها برای دیگر رشته ها ارتباط ایجاد کند.
کد مطلب : ۱۳۲۰۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.