۰

خروج پتروشیمی از بورس کالا خطرناک است/ نعمت زاده و شریعتمداری در این زمینه نگاه کمونیستی دارند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
خروج پتروشیمی از بورس کالا خطرناک است/ نعمت زاده و شریعتمداری در این زمینه نگاه کمونیستی دارند
به گزارش عصر تعادل،احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی سالانه موسسه "دیده‌بان شفافیت و عدالت" اظهار داشت: موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با هدف مبارزه با فساد و وجود یک جامعه سالم به تمامی جهات دایر شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) نخستین جمع مردم‌نهاد تاریخ را تشکیل دادند و یاران و پیروان ایشان هم‌پیمان شدند که هرکس که بی‌پناه و بی‌جا بود جا و پناهش دهند و ما نیز در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت هم‌پیمان شده‌ایم که فارغ از نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی از تمامی افکار و اندیشه‌ها هم‌راستا با ولایت فقیه بهره ببریم، اما دوستان اصلاح‌طلب اعلام کردند که ما با شما هم‌پیمان نمی‌شویم.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان موضوع مبارزه با فساد در عناوین سازمان‌های مردم‌نهاد نبود، خاطرنشان کرد: با تلاش گسترده، جواز تاسیس این موسسه در راستای مبارزه با فساد اخذ شد و در این کار تبعیض هیچ جایگاهی ندارد و بدترین نوع مبارزه با فساد انجام اقداماتی با نگاه‌های تبعیض‌آمیز بوده و این نوع کار نه تن‌ها موفق نخواهد بود، بلکه با شکست هم همراه است.

توکلی با بیان اینکه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا خطرناک است، تصریح کرد: این موضوع با وزیران صنعت، معدن و تجارت سابق و فعلی مطرح شد و نظر نعمت‌زاده و شریعت‌مداری در این باره نگاه‌های کمونیستی بود و ۳۴۶ میلیارد تومان به دولت ضرر زدند و ۲۴۴ میلیارد تومان اموال باارزش همچون شمش آلومینیوم شناسایی و کشف شد.

وی تاکید کرد: اعلام جرم‌های موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت به قوه قضائیه علیه موسسه ثامن‌اللحجج (ع)، اطلاعات و دارایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی مورد پذیرش واقع شد، هرچند که در موضوع حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی هنوز هیچ‌یک از قوای سه گانه این معضل و مشکل را تایید نکردند، اما همچنان در جهت قانع شدن مسئولان به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه اقدامات موثری در موضوع قراردادهای نفتی صورت پذیرفت، بیان کرد: با تلاش صورت گرفته اعضای هیئت موسس موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت جلسات مستمری با معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت برگزار شد و حاصل این جلسات یکی شدن حرف منتقدان با درخواست جهانگیری بود و ۶۰ تا ۷۰ درصد ایراد‌ها رفع شد و ۲۰ تا ۳۰ درصد ایرادات مهم همچون توتال باقی ماند که زنگنه قول رفع آن را داده و گفته که قرارداد‌ها به شکلی منعقد خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران متضرر نشود و ما معتقد به اجرای روش صحیح و فارغ از تخلف هستیم.

توکلی گفت: موضوع انحصار و تخلف ۶۵۰ میلیون یورویی منجر به مجازات کسی نشد و خواستار پیگیری و رسیدگی ویژه این موضوع توسط دستگاه قضائی هستیم و سازمان‌های مردم‌نهاد بازویی قوی برای نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف جامعه هستند، سازمان‌هایی که غیرتجاری و غیرسیاسی بوده و توسط مردم مدیریت و اداره می‌شوند.

وی افزود: خیریه‌های انگلستان معتقدند که ۹۰ درصد وجوه را خرج مردم می‌کنند و این عدد صحت ندارد و ۵۰ درصد بودجه‌ها را خرج خودشان می‌کنند و باید سطحی جهانی به امر مبارزه با فساد و امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و در گام نخست باید از خودمان شروع کنیم.
کد مطلب : ۱۳۲۱۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.